Stora kliv framöver med Soarer-projektet…

10 juni 2009, 05:48

Har nog aldrig hållt tummarna så mycket för saker med bilarna som nuläget när det gäller vissa nyckelmoment med SOARER-PROJEKTET. Det är en liten lista på saker som ska fixas här närmsta tiden med stor vikt på helgen då jag och Dennis ska montera ihop block  topp. Såhär ser den ”grova” checklistan ut, att det sen finns två-tre listor till med ett par dussin punkter vardera är något jag inte ska uttråka er med. Men iaf, först för motorbygget:

 

  1. Balansering av hela vevpartiet, görs ute hos Ultra Motor.
  2. Dennis fixar verktyg för att fixa en förstärkning i blocket.
  3. Med ovan saker kan vi slå ihop bottendelen, förvänta er en hel del inlägg på lördag här ang. det.
  4. ”Dr. Ernie” mirafräser ventilsätena och plockar ev. ihop hela toppen. Får se om han kan hålla deadline. Hope so!
  5. Har allt ovan fungerat enligt plan så har vi en komplett motor på söndag…

 

Även på bilens utsida är det en hel del som ska fixas här i dagarna och Dreammaker har att göra med det:

 

  1. Göra klar custom bakdelen och montera Lexus LS460 utblåsen.
  2. Få underarbetet i motorrummet klart samt lacka.
  3. Lägga grund över hela bilen och förbereda inför lack, T&E Vertex framskärmar bör komma närsom.
  4. Lacka en del detaljer i motorrummet såsom insug, kåpor etc.

 

Lyckas vi med allt detta ligger vi enormt bra i fas för att sätta ihop motorn helt och hållet på sidan av. Vad som händer sen vet vi inte just nu, Dr. Ernie har lite ideér… Samma sak på utsidan, är plötsligt inte alls långt ifrån lack om bara Ramon och Magnus kan få ovan saker ur världen- men samtidigt får det ju inte stressas då allt ska hålla absolut högsta finish. Så jag ska inte härja för mycket på dom då de jobbat på bra hittills. 🙂

 

 

Hoppas ni gillar bilderna. Är nog det sista vi ser av den ”gamla” Soarern. Tänkt ta några sista ”före” bilder när den är grundad också men thats it. Om ni har några frågor om bygget är det bara kommentera på här! 😎



Kommentarer

2 kommentarer till “Stora kliv framöver med Soarer-projektet…”


  • Dille skriver:

    Utan att vara för pessimistisk, men…. Oddsen för att allt man planerat går vägen när det gäller bilar är rätt höga (vilket jag iofs är säker på att du vet :D), men jag håller tummarna, låter sjukt lovande!

  • Micke_J skriver:

    Sannerligen, och med tidigare erfarenheter så ska det mycket till om planeringen klickar. Men i de flesta fallen vet man inte ens vart steg 2 blir förs första steget är utfört. Nu har vi iaf en handlingsplan att gå på, och det är rätt skönt…

    Hur går det för dig då Dille-san?

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    GZON "SCANDINAVIAS FINEST" RX-7 Spirit-R
    GZON ”SCANDINAVIAS FINEST” RX-7 Spirit-R
    Jakten på perfektion är en subjektiv sak. Under alla år som vi på Superior Imports AB, och framförallt Tekniskt ansvarige på vårat företag Martin R [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.