200MPH MajoR Soarer snart ihop igen? Duell mot Phantom Supra?

14 juli 2010, 13:30

Det är bara erkänna, i samband med att vi lanserade MAJOR BY SUPERIORIMPORTS så har man haft mindre tid för den egna 200MPH SOARER och istället prioriterat Robin Antonssons ”Phantom” Toyota Supra.

 

Ni som följer det projektet vet att det är under stadig utveckling, och vi skäms inte för att säga att vi är tacksamma över de prov vi sätts på i form av småstrul och enkla praktiska lösningar vi testar/förändrar hela tiden.

 

Ska bli ruskigt skönt att på fredag innan SUPRA CLUB SWEDENS event på Malmby flygfält, Strängnäs kunna gå över lite saker utan superpress. Samtidigt ska mannen bakom det mesta av mappning, ”Dr. Ernie” på DTE RACING ge den en översyn och förhoppningsvis klämma fram några hästar till nu när motorn är i bilen… 🙂

 

 

Riktigt läckra bilder från GATEBIL MANTORP förresten av den ökände bilfotografen ZIKEN

 

Samtidigt väcks suget efter att den stackars nedprioriterade Soarer man själv äger ska börja rulla igen. Johan Carlsson har fått som uppgift att fixa en bättre lösning och få på kardanaxeln igen som har en förmåga att gå sönder och trilla av.

 

Samtidigt sneglar man eventuellt ihop med Mr. Daniel Troberg & Co lite mot att göra en racesatsning och lätta bilen en smula då den ändå är allt annat än komfortabel just nu, men vi får se hur tidsperspektivet kommer se ut då veckan varit körig som det är redan?

 

Kan passa på att tacka Dan Toresson på Superior Syd för att han (med Stoffe) gjorde det sista för att få ner kardans sista adapterplatta. Lyckades t.o.m. knäppa en bild på härket som nu också är en bult fattigare från växellådan.

 

Inte så roligt, men skam den som ger sig- tur att man har bra folk omkring sig som ställer upp iaf…! 🙂

 

 

Återstår att se om den kommer till start i helgen, en aning tveksam. Men målet är att ”gamla gänget” ska ta den till minst ett streetrace i år. Vi får väl se…?



Kommentarer

6 kommentarer till “200MPH MajoR Soarer snart ihop igen? Duell mot Phantom Supra?”


  • Robin A skriver:

    Skulle vart grymt kul att få ta en repa mot dig micke….

  • Micke_J skriver:

    Detsamma… 11.25 är mitt personbästa, det fanns mycket utrymme att förbättra där. Men du har mer effekt, mindre vikt och säkerligen en bättre förare än mig. Kul blir det oavsett resultat. Håll tummarna för Mr. Carlssons magic…

  • Sir_Pierre skriver:

    Var bilen på Gatebil Rudskogen i helgen?

  • Micke_J skriver:

    Nej?

  • Robin A skriver:

    Och mitt person bästa är 11.3 Fast bilen går ju inte att gämnföra med förra årets setup.
    Lätt en tia i år ?

  • Micke_J skriver:

    Du kommer känna med laddtrycks-styrningen att det är en barnlek att åka rakt fram, men däremot tror jag man tappar lite gentemot om man kört utan och hade riktiga gummin bak. Vi får väl se, du får låna samma däck som jag körde min 11.25 med. Tror du bara har att vinna på att det inte är klistrat = en tia ska det fan bli. Vore coolt. 🙂

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    GZON "SCANDINAVIAS FINEST" RX-7 Spirit-R
    GZON ”SCANDINAVIAS FINEST” RX-7 Spirit-R
    Jakten på perfektion är en subjektiv sak. Under alla år som vi på Superior Imports AB, och framförallt Tekniskt ansvarige på vårat företag Martin R [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.