Yesterdays news, Emmaboda EDPS & resten av veckan på kontoret?

19 maj 2011, 07:45

Bara ett kort inlägg om gårdagen som i ett spann av 48 timmar innan detta sugit livet ur mig. Finns inget värre än akuta måste när man redan har alldeles för mycket på sitt bord och kämpar med att klara av det. Men det är bara bita ihop, och som tur är har man alltid hjälp av bra folk!

 

Igår var det Håkan aka Skyracer och ”Bänk-Jonas” från Katrineholm som på kort notis ryckte in. Ska presentera ett par bilder som Håkan tog, det hela handlade om att göra vissa tester på bilar så de kan anpassas för EU-trafik.

 

Som man redan nämnt var Håkans Toyota Sprinter Trueno AE86 en av dom, och vi får hoppas vi inom kort kan knäcka nöten det blivit att få den reggad…

 

Har otroligt mycket att ta tag i idag, men dygnsrytmen har på kort tid slungats fram och tillbaka en del vilket inte hjälper. Är däremot ordentligt glad för att jag själv inte prioriterade Emmaboda EDPS detta år, utan kommer behöver jobba hela helgen nu istället för att vara ikapp.

 

(Komisk och halvskön bild från 2009 av våran super-lady Vanja ”Jill” Hellberg som vi förutom foto lätt kan rekommendera när det gäller rekond av bilar; kika hemsidan HELLBERGS BILVÅRD nu!)

 

Riktigt synd att man missar en klassiker som Emmaboda, speciellt med tanke på hur trevligt vi hade det hos Dan ”Superior Syd Växjö” Toresson förra året. Hade jag lätt velat uppleva igen, men kommer fler feta events som t.ex. det självklara WANGAN MEET III istället…

 

En liten heads up, om ni inte kommer fram på telefonen som väldigt ofta är i annat samtal- skicka ett litet SMS så svarar jag där eller ringer upp! It really IS  that easy! 😉



Kommentarer

7 kommentarer till “Yesterdays news, Emmaboda EDPS & resten av veckan på kontoret?”


  • Ronny 'JAM' Thomasson skriver:

    Hmmm…
    Jag som faktiskt ska prova premiärköra bil, just till Emmaboda. Lite ”tradigt” att man inte stöter på Er där… =/

  • Micke_J skriver:

    Ska du delta Ronny? Se till att ta en paus och snappa lite kort, kan vi slänga ut ett Superior Selected galleri från dig därifrån. 🙂

  • Jill skriver:

    Blir inget Emmaboda för oss heller. Nu sparar vi stålarna så att vi kan få ihopa motorn som vi spräckt alla kolvar på… Men vi laddar kameran för Wangan Meet ist! 🙂

  • Micke_J skriver:

    Spräckt alla kolvar?! Var de gjorda av frigolit eller? 😀

    Ska bli sjukt roligt med Wangan, bara mycket att planera nu framöver men hoppas en helg hemma på kontoret istället för Emmaboda som sagt får en i fas…

  • Dan T SYD skriver:

    Ja tråkigt nog blir det nog inget edps för mig också:( så Micke vi får satsa på att göra om detta till wangan meet ist.

  • Jill skriver:

    Så löjligt som fel tändning … Men men… så kan det gå. Gör om, gör rätt! 🙂

  • Adam Wangan Meet Crew skriver:

    Jill är helt sinnes på och ta bilder 🙂
    Sen när man har bil ska jag inom där och ta en rekond på bilen med!

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    Superior "STREET MONSTER" Supra -98
    Superior ”STREET MONSTER” Supra -98
    Som bland de första i Sverige med en nyare VVT-i Supra visste vi att vi hade chansen att göra något riktigt spektakulärt- för att ge gatbils-scenen ett [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.