SUPERIOR SELECTED: Mjukstart av ”Strippen” på Action Meet 2011!

10 augusti 2011, 20:52

Ronny @ JAMedia var den som hann redigera klart sina bilder först från denna stora träff, och vi mjukstartar med 16 väl valda bilder från ”strippen @ ACTION MEET 2011”. Är helt klart dags för lite mer om det som egentligen är stora kassa-kon för hela träffen, dvs 402m körningen- flera (många flera) gallerier och bilder kommer…

 

 

(Det jag lite halvdant uttryckte i förra inlägget om att strippen främst lockar p.g.a. de unika ”stuk” alla bilar har; borde väl backas upp tämligen enkelt av Uhr Jr’s lilla Opel med Saab-motor. Det är när funktion föder form som jag myser mest, och även om det är ingenting som är vackert över det- så är det ändå riktigt kul att kolla på!)

 

 

(Anatomin bakom ett riktigt snabbt FWD-bygge, minst lika extremt som en riktigt avancerad GT-vagn från Le Mans fast det bara går rakt fram! Kan ni med hjälp av framdörren urskilja vad det är för bilmodell från början?)

 

 

(Jag har varit av den enkla åsikten att ”retro-Mustangen” i den nya tappningen var stekhet när den kom, men sedan dalade som en sten rent estetisk för mig. Kanske hann det bli för många smaklösa exemplar med billiga krom-fälgar från Kina som sabbade det för mig; men denna är ju faktiskt snäppet roligare i ”Super Snake” utförande och kompressor från fabrik. Tiderna var helt OK även om den i utseende lovar mer än höga tolvor och under 200km/h i slutfart…)

 

 

(4WD-klassen är faktiskt den som utvecklats rekordsnabbast under 2000-talet alltmedan RWD alltid varit det som varit standard inom dragracing. Jag minns tidigt 2000-tal när SuperEvo-JoCCe rattade sin bil från 12’er ner till 10’an, och en norsk herre vid namn Jonus fick kändisskap på att sätta Audi-femman på kartan med sitt bygge. Missar otaligt många profiler nu, men det är faktiskt riktigt ballt med 4WD+Audi, enough said!)

 

 

(I tät fight med en fullfjädrad ”drifting-bil” så vinner en dedikerad 402m-krigare fighten om ”mest kaotiska och tråkiga interiör”. Här handlar allt om funktion till den graden att det hela känns snurrigt. Kanske ett orättvist exempel, men ändock charmigt att hitta syften mitt i allt kaos av mätare/knappar/reglage etc. Extra kul är ju ”LUNCH”-knappen, säkerligen kopplad med GSM direkt till närmsta pizzeria… eller inte.)

 

 

(Än en gång blir mannen som filmar och redigerar allt inom SUPERIOR MEDIA, David Johansson fångad på bild själv; med ett leende på läpparna dessutom! Inte undra på att filmerna blir bra när man har ren arbetsglädje, trots att han förmodligen efteråt dras med tinitus och alltför högljudda launch-control smatter permanent i skallen numera.)

 

 

(En tribute till det som egentligen ”är” sporten idag; jänkarna. Visst skulle jag kunna ägna ett helt inlägg om att det behövs förnyelse och mera uppmuntran för att få in annat än det vi sett i snart 50 år- men det är ändå dom som är de permanenta kungarna på strippen…)

 

There you go! Då har vi dragit igång maskinen för att få ut de bästa och ”SUPERIOR SELECTED” bilderna från ACTION MEET 2011 också.

 

Ronny har flera gallerier på väg ut, och våran ”joker” ska få tillbaka en hel radda utvalda bilder för lite redigering- så kommer hans bilder med. Patience for quality… God natt! 🙂



Kommentarer

3 kommentarer till “SUPERIOR SELECTED: Mjukstart av ”Strippen” på Action Meet 2011!”


  • David.J - Superior Media skriver:

    Man ser ju direkt att det är Robert Uhr’s Saab 9-3 SS =)…

  • Markus skriver:

    Fan David var snabbare: enklaste sättet att se att det var Roberts 9-3SS var att det sitter en saabmotor av gamla typen i den, inte många SS som är backliftade på det viset… 🙂

  • Ronny 'JAM' Thomasson skriver:

    Därför fick man sig en smärre wow-upplevelse när man spanade in Kalles Uhr’s ”Opel”.

    Förstå gången jag såg den live var på ett flygfält i Bivaröd, Skåne. Jag kom i kontakt med ägaren och på omvägar fick de tillträde att testa bilen eftersom det var ~2dm snö norr om Jönköping.

    Roberts SAAB är snabbare. Men med Kalles lille Opel så blir det värre.

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    Superior "TIME ATTACK" Skyline BNR34 GT-R
    Superior ”TIME ATTACK” Skyline BNR34 GT-R
    Vi brinner för den mest extrema formen av racing för gatbilar: Time Attack. Sedan tidigare endast en mytomspunnen testplattform i Japan, nu även på framma [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.