Länge leve Katrineholm, ett steg till framåt i Soarerns utveckling!

19 augusti 2009, 23:21

Idag var det meckkväll i BTO’s förnämliga lokaler med förhoppning om att snabbt och enkelt leda ut wastegate i det fria istället in i den med facit på hand trånga downpipen.

 

Operationen gick inte så smidigt som vi hade hoppats utan mecket att ens få loss röret var ett mindre helvete med ibland sex händer som hjälptes åt!

 

Johan Carlsson stod som vanligt för huvudrollen och den tyngsta biten medan Mattias Lindh blixtsnabbt svetsade det som behövdes (för dagen inte mer än ett 60mm rör och plugg på plats på downpipe).

 

På plats fanns också Dennis aka Legenden på osedvanligt bra humör då han ska på daaaate på lördag, samt BTO-Jörgen som aldrig verkar vara tjurig trots att automatlådan på hans VW Lupo strulade (känslan av att få ha åkt Ferrari F430 Scuderia på Mantorp håller sig länge antar jag).

 

Även Daniel Troberg var med, även om han var bokstavligen handikappad på ena knät och gick på kryckor stackaren. Vi hoppas han är frisk nog att ta rollen som service/stallchef på lördag när vi ska åka stripp… 🙂

 

Jag fick ägna mig åt arbete normalt tillägnat utbrända narkomaner, men det var bättre än bara hänga på grabbarnas axel. Uppgiften var att pilla loss grön foliering från Johans übercoola Subaru Sambal (?), en bil 100% driven av el! Det var faktiskt inte kul alls, men smånöjd med att få till lite symmetri bland färgerna i Johans framtida Elmiavinnare. 😉

 

Iaf så var det som så många gånger förr klappat och klart rätt fort och dags för provkörning. Jojomen, det blev lite mer tryck i magen men fortfarande känns det som vi behöver gå ”from scratch” och bygga ett nytt avgas istället för det ihoplappade vi har som till stor del kom från den JUN preppade Supra vi fick hem i vintras. En konstig iaktagelse är hur Japaner kan kosta på tiotals miljoner yen på vissa saker och sen inte tänka alls med en sån avgörande sak som avgassystemet. Kan lova att den bilen mycket av mitt godis kom ifrån hade samma bekymmer med mottryck. Weird huh?

 

Åt en trevlig grillmiddag hos Gzon på kvällen med efterföljande fika och faktiskt en stund tv-tittande och det sjukt underskattade allmänbildande programmet ”The Bachelorette”. Här har vi verkligen fina budskap i hur man lättast hittar den man älskar. Strula och hångla runt med massa potentiella innan du satt under press om att i slutändan välja det säkraste kortet finner din livskamrat. Jag tror inte ens Lill-Wirre hade kunnat summera det bättre själv, skräp-tv kort och gott…

 

Verkar som man drev ifrån ämnet lite, var sjukt racesugen på väg hem men bara en halvsuspekt Mercedes CLS kom närmast att orka gasa. Får hålla mig tills fredag då Ernie ska sitta bredvid när vi får gasa på lite för att se att allt stämmer i mappen på gatan. Ser verkligen fram emot lördag. God natt! 😀



Kommentarer

2 kommentarer till “Länge leve Katrineholm, ett steg till framåt i Soarerns utveckling!”


  • Legenden skriver:

    En liten J*VLA mutter… kan ställa till det så väldigt så att man nästan tappar humöret… Men det blev GOTT ljud i maskin!

  • Micke_J skriver:

    Jajamen, där gjorde du en insats. Frestar lite på tålamodet kan jag tänka mig, den där klämman spökade även för oss när vi bromsade motorn och då var det långt ifrån lika trångt som när ni skruvade igår… 😮

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    GZON "SCANDINAVIAS FINEST" RX-7 Spirit-R
    GZON ”SCANDINAVIAS FINEST” RX-7 Spirit-R
    Jakten på perfektion är en subjektiv sak. Under alla år som vi på Superior Imports AB, och framförallt Tekniskt ansvarige på vårat företag Martin R [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.