Till er som fortfarande tror på ett Japmeet 2010…

8 maj 2010, 14:47

…så vill jag nog säga: G L Ö M DET! 🙁

 

Har haft stadig kontakt med arrangörerna ända sedan de bestämde att skippa förra året och istället ha medverkan på Gatebil. Det blev tyvärr inte heller av utan det ställdes in i sist minuten trots att vi hade bilar redo att fronta dom, allt för att ge stöd till en organisation som man haft nära hjärtat och hade ett suveränt samarbete med 2008.

 

Då var det dags för årets upplaga, och kommunikationen tröt rejält mellan oss trots ideliga försök att få raka puckar. Vi har en hel del andra träffar vi vill ”backa upp” inte bara som sponsorer, utan framförallt med vårat personliga engagemang då vi vill bidra till att hobbyn utvecklas. Men kom aldrig några besked tills Peter Långfors som varit en av högsta hönsen där i många år sa att årets datum just nu låg på is….

 

Min indiskreta fråga löd då om det inte var bättre att ställa in träffen istället för att i sista minuten rodda med inte bara sponsorer, men självklart också vi entusiaster som måste planera inför att vara borta en helg lite längre än bara några veckor innan…?

 

Svar på det dök aldrig upp i klartext, och nu har det hunnit passera ytterligare lång tid utan besked. Jag för ingens talan här utan min egen och den info jag har, men inom Superior-familjen vet vi att prioritet kommer ligga på andra träffar denna säsong. 🙁

 

Vi hoppas på tydlig info från folket bakom JAPMEET snart, vi står alltid troget bakom denna träff- men någonstans måste man vara realist också. Let the people know the truth! 😉



Kommentarer

17 kommentarer till “Till er som fortfarande tror på ett Japmeet 2010…”


  • Sir_Pierre skriver:

    Inte så jävla oväntat.

    Tycker det e så jävla dåligt som dom gjort dom andra åren med att sätta ut ett datum i sista sek.. folk måste kanske ta ledigt ifrån jobb osv ju.

    Men vad hände med er banträtt som skulle vara nu nån gång?

  • Dille skriver:

    Arrangera det själva!

  • Dannehakan skriver:

    Synd på en kul träff. Varför inte gå tillbaka till att ha träffen en dag istället för två?
    Jag hade tänkt ta min RX-7 dit 2008 men då jag hade ont om pengar kändes 800 kr inte allt för lätt att motivera. Gå tillbaka till att ha träffen en(1) dag istället igen så går det nog lättare för dem.

  • Robin A skriver:

    Vilken tur att supraclubsweden kommer in som räddaren i nöden å arangerar JDM faceoff ist.
    Mantorp 29e Augusti

    Och Dille …. glöm inte vårat vad !

  • John skriver:

    Otroligt synd på ett unikt evenemang (som det var på sin tid iallfall).
    Jag har varit på ett antal Japmeet, första var 2003, då var det som allra bäst enligt mig.
    Stämningen var intim och mycket gemytlig. Följande år blev det mer och mer hybris. Det känns helt enkelt som att Japmeet växte ifrån sig själv efter dom första åren.
    Håller till fullo med om att träffen skulle vara en dag iställer för två och att det skulle vara lite mer åt just ”träff”-hållet, inte evenemangs-ditot. Tona ned det hela lite helt enkelt.
    Micke, om ni får för er att dra ihop till ett ”eget” Japmeet så är det bara slå en signal så har du en frivillig hjälpreda. 😀

  • Micke_J skriver:

    Robin och alla ni andra, var just det jag skulle komma till så fort jag fick 100% klart att Japmeet lägger ner = pusha för SCS events. Dom grabbarna har på kort tid övetygat mig om att vara framtiden för JDM-Sverige, och vi på Superior backar dom fullt ut för att det ska växa än mer…

  • Dille skriver:

    Ah, just ja. Tänkte inte på er event, håller ju minst samma klass! Vad har vi för vad förresten?

  • Sir_Pierre skriver:

    SCS event?

  • Micke_J skriver:

    Supra Club Sweden som vi är en stor sponsor och samarbeter mycket med när d et gäller deras events. Kinnekulle i Juni t.ex. är ihop med dom där vi bjuder alla våra bilkunder på körningen. Kan väl ingen ha missat? 😉

  • Sir_Pierre skriver:

    ja okok.. det var det jag var inne på innan. ert event. inte hört nått om det på ett bra tag så trodde nästan det hade runnit ut i sanden. datum? har en hel del kvar på bilen innan den e färdig för bana

  • Robin A skriver:

    Jadu dille, du trodde ju att min nya effekt skulle sinka mig. medans jag va/är övertygad att det kommer gå fortare.

    Så vadet va om jag kommer köra snabbare eller långsammare än 1:28:7

  • Micke_J skriver:

    Robin & Dille: Lite mer än bara höjd effekt som kan påverka att tiden slås. Förklarar vadet orealistiskt. 😛

  • Micke_J skriver:

    Klart du ska med Pierre, knappast runnit ut i sanden- bara överskugget av mer aktuella events. 🙂

  • Robin A skriver:

    Hahaha jag har ju fan snurrat till det totalt. Dille du kan glömma vad jag har skrivit. Va inte du jag slog vad med, Trodde du va en annan…..

  • Sir_Pierre skriver:

    Så datum?? dagarna går snabbt som fan vet du.. speciellt när man måste jaga folk att mecka med bilen

  • Micke_J skriver:

    Pierre, du har fått din efterlängtade sök-funktion i bloggen. USE IT! 😛

    Tror det är den 19e.

  • Sir_Pierre skriver:

    Du..den har jag missat =) gutt!

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    Superior "STREET MONSTER" Supra -98
    Superior ”STREET MONSTER” Supra -98
    Som bland de första i Sverige med en nyare VVT-i Supra visste vi att vi hade chansen att göra något riktigt spektakulärt- för att ge gatbils-scenen ett [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.