Superiors ”Top 10” @ Elmiamässan 2K10! (Plats 10 – 7)

6 april 2010, 14:57

Då var det dags att visa våran egna högst subjektiva Top 10 från vad ni gillade mest från mässan! Vi har inga riktigt tydliga regler mer än att vi inte räknade med de tunga proffs som fanns på plats, t.ex. Foose Impression etc.

 

Vi kör igång direkt, enda disclaimer vi lägger är att trots dussintals timmar på plats så är det lätt att missa allt det goda- och listan är höftad på känsla och första intryck; mer än supernoga bedömningar… 🙂

 

10. Chevrolet Nova – Mässans renaste motorrum:

 

 

En bil som man direkt slogs utav när man såg den fantastiska lacken var denna Nova (om jag nu inte gör bort mig helt i US-träsket). Men nu till det som gör att den kvalar in på just Superior-bloggens Top 10: motorrummet!

 

Spana helt enkelt in denna bild och fundera över ifall man förväxlat det med en modernare Audi eller något. Otroligt jobb, modernisering a lá Grande! Snyggt jobbat!

 

9. LIMMET.SE BMW E30 – Såhär ska en riktig busbil se ut!

 

 

LIMMET.SE kallar sitt nya projekt för ”Drift Edition”, men det har nog bara ,med populärkultur att göra- även om jag tror mannen i fråga säkerligen kan använda den till det också.

 

Minmalistiska detaljer i motorrummet och så sjukt snygg inpassning på fälgar mot det feta skärmarna charmade mig direkt, nu vill jag ögonblickligen se den ”in action”!

 

8. BMW E46 M3 – Bästa kvalite på motivlack jag sett!

 

 

Är inget jättefan utav motiv av människor och bilder, det är som Lukas Kooz sa ”något som distraherar en från resten av bilen”. Men när jag såg så sjukt naturtrogna bilder på bilen som dessa så var jag tvungen att plocka med den på topplistan.

 

Bilderna gör inte detaljrikedomen rättvisa, helt sjukt hur det är snyggare än autentiska foton på bilen. Personen som gjort detta konstverk kan känna sig stolt upp över öronen. Men kom ihåg, är du inte lika duktig som honom ska du skippa motivlack…

 

7. Jan-Tores 26B REW Wankelmotor:

 

 

Då tiden sprang ifrån en snabbare än en fin röd oxfilé på Gzons tallrik så hann jag tyvärr inte med varken intervju med Jörgen eller snack med ägaren till denna motor; Norrbaggen Jan-Tore. Det ångrar jag verkligen, för denna motor skänkte stor ”Hallelujah” känsla när man fick se den.

 

Vi har ju allt drömt våta drömmar om fyr-skivig wankel men det är ju lättare (och dyrare) sagt än gjort att göra verklighet av det…

 

Den andra delen av tre kommer under kvällen, nu ska det fixas lite här hemma en stund…



Kommentarer

2 kommentarer till “Superiors ”Top 10” @ Elmiamässan 2K10! (Plats 10 – 7)”


  • Dan T skriver:

    japp lacken vart helt haktappande på den bmw:en.
    Jo det blev en stund i SWR montern med mycket snack med norsken jan-tore men det är ju som sagt inte helt gratis att slänga ihop en sådan jordfräs motor.
    men det vart mycket intressant att prata med han om en hel del olika tankar man hade sj, kan inte säga än att man fick mycket bra respons på sina egna tankar

  • Micke_J skriver:

    Börja inte planera något för galet nu Dan… 😉

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    GZON "20B POWERED THREE ROTOR" RX-7
    GZON ”20B POWERED THREE ROTOR” RX-7
    För att få den ultimata prestandan måste du hitta den ultimata motorn. Efter ett par års vila återkommer nu en välkänd bil inom FD3S-kretsar tillbaka p [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.