Ralphs Däck ger sin in i Time Attack med brutal Audi S2:

4 april 2010, 18:28

Ett företag man hört mycket gott om från kunder och andra samarbetspartners är RALPHS DÄCK. Dom sponsrar många av våra mer etablerade kunder med bra däck, och verkar ha god kompetens på det dom gör.

 

Har inte haft tillfälle att ha någon kontakt eller samarbete med dom ännu, men säsongen har bara börjat- och däck behövs ju alltid… 😉

 

Hursomhelst la Niklas till denna Audi S2 som efter många år och betydligt många gånger fler sanslösa byggen på samma kaross- så lyckades denna sticka ut.

 

 

Ralph själv var förtegen om vad som fanns under skalet, men allting var ombyggt i kol/glasfiber förutom tak och golv som var i plåt. Bilen är nästintill ett rörrams-bygge och jag kan helt klart dra paraleller till de tyngsta Time Attack bilarna från Japan.

 

Var väldigt ombonat med extrema lösningar, totalt enligt den sanna innebörden av vad jag anser Time Attack egentligen betyder! Enda vi inte var riktigt överens om var däcksvalet där jag stenhårt står fast vid att det är R-däck som gäller ifall man ska kunna fortsätta kalla det Time Attack enligt Japanska regler.

 

Slicks går mycket fortare men man måste ha någon restriktion, annars kan man ta in rena tävlingsbilar och tävla med- och det finns det som jag lite enkelt vill kalla det för 100% banrace-bilar. Väldigt luddigt det där tyvärr…

 

 

Ännu fanns en hel del jobb kvar med bl.a. motor och specialdelar till chassie, även drivlinan väntar på specialbeställda delar från svenska Selholms Tuning. Men om ca en månad hoppades de ha en ”shakedown” och kunna börja köra fullt ut inte alltför långt inpå säsongen…

 

Vi hoppas träffa Ralph fler gånger under säsongen och ta en fight med våran egna TIME ATTACK SKYLINE samt Robin ”Phantom” Antonssons MajoR-bestyckade Supra.

 

Handsken är kastad! 🙂



Kommentarer

4 kommentarer till “Ralphs Däck ger sin in i Time Attack med brutal Audi S2:”


  • Dille skriver:

    Intressant! Och håller med dig angående R-däck. I Time Attack bör man utgå från reglerna i Japan och UK där det funkar kanon, varför uppfinna hjulet igen? Har de tänkt köra med denna i någon serie? (Finns det ens någon i Sverige än?)

  • Micke_J skriver:

    Allt är bara en enda fet gråzon nu vi entusiaster driver runt. Man får jobba och utvärdera denna säsong och sen se vad man kan göra…

  • Robin A skriver:

    Micke du är nog för lång för att se under skärmarna på denna feta S2a
    Men hadde du hukat dig så skulle du se att det sitter Toyo R888 på bilen.

  • Micke_J skriver:

    Givetvis, men Ralph själv hade något annat att säga än det som satt på bilen då. 🙂

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    GZON "SCANDINAVIAS FINEST" RX-7 Spirit-R
    GZON ”SCANDINAVIAS FINEST” RX-7 Spirit-R
    Jakten på perfektion är en subjektiv sak. Under alla år som vi på Superior Imports AB, och framförallt Tekniskt ansvarige på vårat företag Martin R [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.