Mer feedback från Alx… Vad är härnäst för Gzons BNR34?

8 juli 2009, 05:06

Varit lite tunt på bloggfronten sista tiden, det beror på att jag gått över på att bl.a. bevaka auktioner i Japan vilket resulterar i att man blir lite ”fucked up”. Intresset för DIREKTKÖP I JAPAN har ökat under sommaren och det betyder att man försöker hålla sig aktiv i det Eldoradot som finns ”live” då och då.

 

Har dock i det tysta från Superior-bloggen stått i för att planeringen av Juli ska gå ihop. Stor prio kommer ligga på Bilsports ACTION MEET som är 1 Augusti. Bl.a. ska vi lufta TIME ATTACK SKYLINEN och se vad den är kapabel till att köra på stripp som en kul grej. Vad tror ni? 

 

 

Har personligen mitt ”baptism of fire” för att hinna ha klar min 200MPH SOARER så den kan få känna på klistrad asfalt under det tillfället. Det vore en bragd om vi klarade det, men om ”Mr. realist” himself aka Gzon känner att det kan gå så ska man inte betvivla saken! 😉

 

Mer info om Action Meet och vårat Afterparty & Barbecue för familjen kommer inom kort…

 

Alx Danielsson som körde våran Skyline till 1.24,9 med passagerare och full tank i bilen fyllde på ytterligare med kritik om kärran i TRÅDEN PÅ ZATZY OM EVENTET (rekommenderas varmt för underhållningsvärdet):

 

”Ett par bilar stod ut under vårt körevent på Mantorp den 1 juli:

Superiors Skyline. Alla trickdiffar var riktigt bra inställda. Man fick försöka rikta upp bilen lite ut ur kurvorna. Fick man till det så stack den iväg som inget annat när man fällde ner tack vare den obegränsade traction man hade (via diffarna och bra fjädring). Kom ihåg att vi endast körde ett attackvarv och då med två i bilen och för mycket soppa. Om jag satt själv och tankade ur lite samt ett par varv träning så är 1.23,hög inga prob.

Mer turbo, som vi pratade om per telefon sen, så kommer tiderna sjunka duktigt då chassiet verkligen kan hantera effekten. Nästa begräsning blir svårare och det är vikten. Ska man gå åt hållet att ha en brukbar familjebil eller en trackday special. Är det värt att gå extremt för en dryg sek till? Jag tycker inte det personligen, den går så bra ändå.

 

Om du kollar graferna från loggern så kommer du se, precis som på SMR, att det är ganska V-format, dvs fort in, långsamt i mitten och snabbt ut. Bilen skulle ev. vilja ha lite mer turn-in, men det är naturligt när den är så tung. Liten camberhöjning fram alt lite mjukare krängare. Lite mindre komp på framdämparna kan också fungera så den får dyka lite snabbare och få lite mer fäste. Påverkar heller inte utgångar lika mycket.”

 

 Hade även nöjet att prata med Alx på telefon i måndags och han om någon kunde inse storheten i BNR34an i det ”raceskick” som den var i = precis som på gatan gjorde denna tid. Väldigt smickrande tycker vi! Vi får väl se om han rattar bilen när vi fått mer rutin och är helt färdiga med den? 🙂

 

Hursomhelst, det hungriga japanska monstrets nästa offer efter en ”Full-laddad” portion tysk Münchenkorv är att tampas med sina Japanska släktingar på SUPRACLUB SWEDEN JDM Face-off II den 15 Augusti. Så där har ni schemat för den närmsta tiden, efter det är det dags att börja fundera på attack av Ringen… 😀

 

 

Bilder tagna av BRAMSTADT.SE!



Kommentarer

4 kommentarer till “Mer feedback från Alx… Vad är härnäst för Gzons BNR34?”


  • Troberg skriver:

    Mkt trevlig läsning 🙂 Klart R34:an ska ut på strippen, vinterhjul, justera laddtrycket uppåt & sedan sätta en riktigt fin tid. gissar på att den klarar 11,35/205 som den är just nu med just vinterhjulen om 60 foten går ner till 1,8 sek men bättre med högre laddtryck.

    Vore inte fel om Soarern kunde bli klar heller, kan gå fort med bra flyt 🙂

  • Micke_J skriver:

    Jajamen, och roligast av allt är att den isf kommer vara i EXAKT samma utförande som den rullar på Time Attack med. 😀

    Soarern har nog potential för mycket, men inte förs bilen ens är startad…

  • Viktor Fransson skriver:

    Vilken auktionssida använder ert företag av när ni beställer hem bilar?

    Viktor

  • Micke_J skriver:

    Vi har ett par stycken, USS har ett stort utbud men det finns bättre guldgruvor om man säger så… 😉

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    GZON "SCANDINAVIAS FINEST" RX-7 Spirit-R
    GZON ”SCANDINAVIAS FINEST” RX-7 Spirit-R
    Jakten på perfektion är en subjektiv sak. Under alla år som vi på Superior Imports AB, och framförallt Tekniskt ansvarige på vårat företag Martin R [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.