18 juli 2009, 15:09
Nu satte vi hastigt stopp för allt, Ernie klämde några repor till och korrigerade en liten spiktendens så kurvan såg helt underbart jämn och fin ut. Det är inte nödvändigt att öka laddet om man vill hålla sig på safe nivå långt bort från spiktendenser, dessutom går spridarna på ”by the book” aldrig på mer duty än max 85% Helt enkelt underbart!
Vi har sammanlagt gjort 31 pulls från det att vi satte igång, det är filmat i mängder och nu ska jag ta häcken ur och lägga upp bästa repan. Tillsvidare får ni nöja er med att titta på dessa himmelska kurvor. Jämför de gärna med konkurrenter, detta är pure magic och vi är sjukt nöjda med vad Dr. Ernie åstadkommit! 😀
Hur snabbt tror ni 200MPH SOARERN kommer gå med denna effekt på Action Meet?
Nu är det fest! Hörs imorn! 😀 😀 😀
Kommentarer
25 kommentarer till “Nu är vi nöjda med effekten: 768,6HK / 768,3Nm på 1.7 bar!”
Grattis! Ska bli intressant att se resultatet på strippen sen 🙂
Stort grattis till en grymt kompetent maskin, kurvorna ser grymt bra ut. Jag gissar en topspeed på närmare 220 km/h på actionmeet, ET beror på 60 foten men den har potential att gå mkt snabbt 🙂
Grattis micke:D få nu ihop bilen till 1:e aug
Riktigt tjusigt grabbar! Om folk visste hur mycket tid som krävs för att genomföra detta…
See you at the party…
stort grattis till dom efterlängtade siffrorna ^^ Nu får du ta tag i det och stoppa ner motorn i bilen ^^ Skynda på nu:)!
man kan inte annat än gratulera…Mycket bra gjort..!!!!!!!! alla som håller på med motrer och i synnerhet överladdade motorer vet vilket jä..a strul det är innan man kommer dit ni nu har gjort…bra gjort grabbar..!!!!!.Respekt…mvh chrille
DRA ÅT H-E VILKEN FIN KURVA!!
Lär ju gå som en dröm på bana!
Stort grattis till er!
Grattis, kommer bli kul o se denna besten på action meet!
jävligt bra!
Grattis som f-n! Måste ju gå något helt sinnessjukt med den effekten. Jag tror dock inte 402m-tiden i dagsläget hänger på de sista hk’na utan chaffisen 😉
Enligt stickan kan jag göra en halvhög nia på den effekten och vikten på bilen (1700kg). Det hänger alltså till 90% på förare, fäste och chassie kan man säga nu. 😉
Kurvan är otroligt fin, den som vi är mest stolta över. Plocka effekt och skita i driftsäkerhet och körbarhet är busenkelt, detta är ”Major league”… Tack för orden! 😀
Tack Chrille, du har varit en av många förebilder under många år. Tack!
Edin och alla andra ang. Action Meet: Vi ska göra allt vi kan för att bjuda på Soarer-show på AM 😀
Tack Legenden, ja det har fan inte varit en så enkel resa som man kan tro när man bara läser de roliga bitarna i bloggen. Var en jävla fest förresten din gamla sliskiga charmör! 😀
Chris Threadgill har åkt 9.59 med lite mer effekt (dock knappast så fint register) men satte vid den tiden en helt otrolig 1.36 60 fot. Det kommer jag aldrig lyckas med. Men övning ger färdighet och vi ska sikta på en 10a till att börja med. Det är sjukt snabbt det med…
Hoosierna du köpte av mig känns plötsligt ”lite i underkant”.
Hoppas du kommer i närheten av den iaf, den repan är ju helt galen!
För er som inte sett threadgill’s Soarer: http://www.youtube.com/watch?v=UIJC-U42tDU
Chris är en förebild och måttstock, det är bara en tidsfråga- om det så tar en säsong eller två så ska jag försöka slå hans tid. 😉
Dille: Ja faktiskt, funderar på att fix 28″ på 15″ ifall det går riktigt bra på AM.
Chris’s Soarer ligger inne på 970rwhp 😛 Den tiden blir nog lite svår att slå 🙂
Kommer aldrig slå den på DEN HÄR effekten, men resten av motorn är byggd för att klara en större turbo och lite mer soppa… Då är den effekten inga problem att nå. 😉
Grattis! Det var ingen Ketchup Kurva det där du!! Snudd på tråkig dynochart… Nej, nu tog jag i, men grattis mannen, riktigt avundsjuk på en sådan massiv och framförallt körbar effekt! Som sagt, en vanlig Svensson fattar inte vilket jobb som ligger bakom detta, å vilka summor som bytt ägare! Helt kung! Hoppas bara du kan köra bil nu Micke?! 😉
grattis till ännu en monster bil 🙂
Grattis till mkt fina siffror 😀