Nu är vi nöjda med effekten: 768,6HK / 768,3Nm på 1.7 bar!

18 juli 2009, 15:09

Nu satte vi hastigt stopp för allt, Ernie klämde några repor till och korrigerade en liten spiktendens så kurvan såg helt underbart jämn och fin ut. Det är inte nödvändigt att öka laddet om man vill hålla sig på safe nivå långt bort från spiktendenser, dessutom går spridarna på ”by the book” aldrig på mer duty än max 85% Helt enkelt underbart!

 

Vi har sammanlagt gjort 31 pulls från det att vi satte igång, det är filmat i mängder och nu ska jag ta häcken ur och lägga upp bästa repan. Tillsvidare får ni nöja er med att titta på dessa himmelska kurvor. Jämför de gärna med konkurrenter, detta är pure magic och vi är sjukt nöjda med vad Dr. Ernie åstadkommit! 😀

 

Hur snabbt tror ni 200MPH SOARERN kommer gå med denna effekt på Action Meet?

 

 

Nu är det fest! Hörs imorn! 😀 😀 😀



Kommentarer

25 kommentarer till “Nu är vi nöjda med effekten: 768,6HK / 768,3Nm på 1.7 bar!”


  • Brenna skriver:

    Grattis! Ska bli intressant att se resultatet på strippen sen 🙂

  • Troberg skriver:

    Stort grattis till en grymt kompetent maskin, kurvorna ser grymt bra ut. Jag gissar en topspeed på närmare 220 km/h på actionmeet, ET beror på 60 foten men den har potential att gå mkt snabbt 🙂

  • niklas skriver:

    Grattis micke:D få nu ihop bilen till 1:e aug

  • Legenden skriver:

    Riktigt tjusigt grabbar! Om folk visste hur mycket tid som krävs för att genomföra detta…

    See you at the party…

  • Edin skriver:

    stort grattis till dom efterlängtade siffrorna ^^ Nu får du ta tag i det och stoppa ner motorn i bilen ^^ Skynda på nu:)!

  • chrille skriver:

    man kan inte annat än gratulera…Mycket bra gjort..!!!!!!!! alla som håller på med motrer och i synnerhet överladdade motorer vet vilket jä..a strul det är innan man kommer dit ni nu har gjort…bra gjort grabbar..!!!!!.Respekt…mvh chrille

  • m0s skriver:

    DRA ÅT H-E VILKEN FIN KURVA!!
    Lär ju gå som en dröm på bana!
    Stort grattis till er!

  • Zippo_ skriver:

    Grattis, kommer bli kul o se denna besten på action meet!

  • Pierre skriver:

    jävligt bra!

  • Dille skriver:

    Grattis som f-n! Måste ju gå något helt sinnessjukt med den effekten. Jag tror dock inte 402m-tiden i dagsläget hänger på de sista hk’na utan chaffisen 😉

  • Micke_J skriver:

    Enligt stickan kan jag göra en halvhög nia på den effekten och vikten på bilen (1700kg). Det hänger alltså till 90% på förare, fäste och chassie kan man säga nu. 😉

  • Micke_J skriver:

    Kurvan är otroligt fin, den som vi är mest stolta över. Plocka effekt och skita i driftsäkerhet och körbarhet är busenkelt, detta är ”Major league”… Tack för orden! 😀

  • Micke_J skriver:

    Tack Chrille, du har varit en av många förebilder under många år. Tack!

  • Micke_J skriver:

    Edin och alla andra ang. Action Meet: Vi ska göra allt vi kan för att bjuda på Soarer-show på AM 😀

  • Micke_J skriver:

    Tack Legenden, ja det har fan inte varit en så enkel resa som man kan tro när man bara läser de roliga bitarna i bloggen. Var en jävla fest förresten din gamla sliskiga charmör! 😀

  • Micke_J skriver:

    Chris Threadgill har åkt 9.59 med lite mer effekt (dock knappast så fint register) men satte vid den tiden en helt otrolig 1.36 60 fot. Det kommer jag aldrig lyckas med. Men övning ger färdighet och vi ska sikta på en 10a till att börja med. Det är sjukt snabbt det med…

  • Dille skriver:

    Hoosierna du köpte av mig känns plötsligt ”lite i underkant”.

  • Brenna skriver:

    Hoppas du kommer i närheten av den iaf, den repan är ju helt galen!

    För er som inte sett threadgill’s Soarer: http://www.youtube.com/watch?v=UIJC-U42tDU

  • Micke_J skriver:

    Chris är en förebild och måttstock, det är bara en tidsfråga- om det så tar en säsong eller två så ska jag försöka slå hans tid. 😉

  • Micke_J skriver:

    Dille: Ja faktiskt, funderar på att fix 28″ på 15″ ifall det går riktigt bra på AM.

  • Edin skriver:

    Chris’s Soarer ligger inne på 970rwhp 😛 Den tiden blir nog lite svår att slå 🙂

  • Micke_J skriver:

    Kommer aldrig slå den på DEN HÄR effekten, men resten av motorn är byggd för att klara en större turbo och lite mer soppa… Då är den effekten inga problem att nå. 😉

  • Johan with the FAT ass skriver:

    Grattis! Det var ingen Ketchup Kurva det där du!! Snudd på tråkig dynochart… Nej, nu tog jag i, men grattis mannen, riktigt avundsjuk på en sådan massiv och framförallt körbar effekt! Som sagt, en vanlig Svensson fattar inte vilket jobb som ligger bakom detta, å vilka summor som bytt ägare! Helt kung! Hoppas bara du kan köra bil nu Micke?! 😉

  • Martin skriver:

    grattis till ännu en monster bil 🙂

  • Henke skriver:

    Grattis till mkt fina siffror 😀

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    GZON "20B POWERED THREE ROTOR" RX-7
    GZON ”20B POWERED THREE ROTOR” RX-7
    För att få den ultimata prestandan måste du hitta den ultimata motorn. Efter ett par års vila återkommer nu en välkänd bil inom FD3S-kretsar tillbaka p [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.