Dagens notiser: ”Superbowl baksmälla & USA-hysteri med Alx Danielsson, läget i Japan samt ett par väl valda ord om media som aldrig kommer ut!”

4 februari 2013, 13:29

Jag kan inte förneka det mer. USA har smittat ned mig totalt med hela sin unika men på många sätt blandade smältdegel till kultur. 

Inatt var det Superbowl-final, och därmed lite sovmorgon som man nu måste ta ikapp. Lika bra att dela med sig av några notiser direkt!

– – –

… hur är aktuella läget för Alx och hans NASCAR-satsning? Tycker vi får mer än bara bra svar i denna artikel i OP.SE (KLICKA FÖR ARTIKEL!) Det är upp till Alx själv att offentliggöra alla nyheter, och tycker här att korten hamnar skapligt till på bordet.

(Snapshot från teamet Alx testade med, Creation Cope Racing. Kan ni gissa vilken bil som är för ovaler och vilken för road course? Foto: David Johansson)

Kort och gott gör vi just nu vår grej med dokumentären och för diskussioner om expanderat samarbete; då vi inget hellre vill att intresset och stödet för denna jätteroliga satsning ökar = fler resor till USA!

– – –

… väderprognos när det gäller BILIMPORT DIREKT FRÅN JAPAN, bättre klimat än på många år? Går inte förneka att det kittlar i magen när man sett hur valutan rasat i fjärran östern på bara några få veckors tid.

Vi följer detta med förtjusning samtidigt som det siktas på grym ”re-launch” av Superior Imports riktiga kärnverksamhet igen.

Tro inte vi legat på latsidan, och vi har redan skrapat på ytan i våra gamla kontakter med massa förberedelser för en eventuell ”ny era” i att återigen ta hem Sveriges med tanke på kvalitet mest prisvärda Japanska sportbilar.

Denna Silvia Varietta (Cab) har vi ju som tidigare omnämnt i bloggen på väg hem redan…

– – –

… ”dom där förbannade filmerna som inte kommer ut från er någon gång då?!” Igår fick man mer än bara en hint från en av sina absoluta favoritförare inom Drifting att vi någon gång borde komma ut med alla dessa filmer som utan tvivel gömmer sig på någon hårddisk.

Ungefär som att vi tar och lägger ner relativt stora summor på dyr utrustning, kostnader för logistik och dylikt bara för att vara på plats att filma… struntar i saker som att kränga prylar eller andra timersättnings-jobb för att filma… bara för att sedan håna er alla med att bara locka med ”vilken häftig film vi skulle kunna göra”.

Superior Media: Gatebil Mantorp 2012 Trailer from Superior Media on Vimeo.

Doesn’t make sense. Eller hur?

Det finns inga bortförklaringar på detta; utan bara en rak sanning. Vi har gjort 90% av detta på fritid och för att vi älskar det! No bulls*it about that!

I de fall som vi haft samarbeten med stöd i form av normalt sett dyra monterhyror eller dylikt (som genom åren på ELMIA) har vi kunnat lösgöra mer effektiv tid och fått ut material.

Samma sak när det är klienter och profiler vi sponsrar för att själva utvecklas.

Men i övrigt så slutar det hela med att exempelvis min högra arm David Johansson Superior Media sitter sena kvällar med annat (som i t.ex. Drifting och till viss del Time Attack som ännu är sponsorfritt på mediadelen).

Vi var otroligt glada att under 2012 få ombord Daniel ”O’SNAP” Hovdahl i teamet, och han har skött allting på ett fantastiskt sätt; och där har ingen något att klaga på efter att ha kikat på HANS VIMEO VIDEOSAMLING!

Vad drar vi för slutsats av det förutom att vilken kille med en dyr hobby som i många fall kräver sponsring/stöd; fattar att vi t.ex. på denna hemsidan inte har en enda reklambanner eller annan annonsering i våra filmer- bortsett från ”tack till”…?

Jo! Att vi helt enkelt får ha ett ännu bättre arbetsflöde där den brinnande passionen vi har för sporterna inte utesluts enbart av paid client work”.

Vi har mycket att lära om att hitta denna balans, men tillvidare är bästa du kan göra; även ni stora tvivlare som inte riktigt vet vad Superior står för inräknade —> sprid vårt arbete och uppmuntra.

Ge feedback som är konstruktiv.

Se detta som ett stående löfte i att det sporrar oss som tusan! Ingen är mer frustrerad över att ovan nämnda tid/energi inte leder till något, men vi jobbar på det och allt stöd hjälper.

– – –

Antar att sista notisen räckt gott och väl till ett helt eget inlägg. Men det är lätt att skriva av sig när något man personligen känner starkt för mer än gärna förklaras till folk som uppskattar vårt arbete- och därmed kan behöva fyllas i hur ”den stora bilden” ser ut.

Nu tar vi tag i allt som en måndag innebär. Stor kaffe någon…?



Comments are closed.

Blogg-arkiv

Blogg-kategorier

  Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
  Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
  Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
  Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
  UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
  Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
  Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
  Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
  Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
  Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
  Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
  SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
  Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
  Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
  Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
  Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
  Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
  SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
  Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
  RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
  Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
  Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
  Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
  Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
  Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
  Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
  Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
  Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
  Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
  Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
  JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
  JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
  iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
  Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
  Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
  Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
  Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
  Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
  Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
  Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
  Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
  Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
  Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
  Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
  SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
  Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
  Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
  Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
  Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
  Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
  Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
  Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
  Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
  200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

Sök i Bloggen

Vår senaste video

Se en av våra demobilar

GZON "20B POWERED THREE ROTOR" RX-7
GZON ”20B POWERED THREE ROTOR” RX-7
För att få den ultimata prestandan måste du hitta den ultimata motorn. Efter ett par års vila återkommer nu en välkänd bil inom FD3S-kretsar tillbaka p [...]

Senaste bilarna i lager

Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.