Veckans notiser: Drifting i Sverige, Facebook, ett berg mindre mm.

5 november 2011, 19:34

Vi hade ju förra året något som var otroligt uppskattat i VECKANS GRUS där alla nyheter och eventuella rykten inom verksamheten Superior Imports fick luftas lite.

 

Men i takt med att vi växt och prioriterat våran satsning som både bevakare och outlet av media så har det kommit åt sidan lite.

 

Vissa saker har fortlöpt i sin tystnad, men andra lagts på trygg is och sista biten helt enkelt fått jämföras lite mer kritiskt och lagts ner. Mycket mer av detta kommer framgå under vintern när vi släpper lite på tyglarna. Idag ger vi något som inte riktigt kvalar in som en comeback av VECKANS GRUS (men det kommer…).

 

———-

 

… Drifting i Sverige?

 

Det tisslas och tasslas mycket om svensk drifting och alla har planer och projekt vare sig det är av ”hippa” skäl och hoppa på hypen; eller om det är trotjänare som på allvar vill få in en stor förändring detta år. Det enda jag kan säga är att; man kommer längst med att vara genuin samtidigt som man vågar leverera raka puckar så man inte står där sen med något dödfött projekt.

 

 

Har alltid varit rak mot folk som (väldigt ofta positivt nog) frågat mig om drifting. ”Vet inte, avvaktar nog” för att se om det är en fluga eller inte. Med större energi förr lagt på Time Attack var det kanske ett något krystat svar; men det finns nu anledningar att välja var man ska stå egentligen.

 

Finns personer man har stor respekt för i båda lägrena som det blir spännande möten & samtal med för att avgöra var vi bränner krutet- men plats för samarbeten med genuina människor/företag kommer det alltid finnas för varumärket Superior. Stora som små, så har du en boll i luften om driftingens framtid i Sverige… GILLA VÅR FACEBOOK och jag lovar det kommer märkas av var vindarna blåser i framtiden för alla supporters av denna semi-sport i Sverige!

 

———-

 

… med största sannolikhet vet jag att vintern på kontoret blir:

… den överlägset bästa hittills med tanke på att man ägnat månader av ihärdigt arbete med att rensa upp gammalt damm i hörnorna och sedan implementera nya rutiner. Har innan bara varit inne i marschen och inte tänkt på det, men när jag igår lämnade bort en stor klump av redovisninig i förskott; så visste jag att vi börjar kunna känna av resulaten.

 

Normalt är det arbete som plågat hela perioden runt årsskiftet, ja ni har säkerligen lagt märke till det gnäll som funnits vissa perioder. Finns ingen egentlig rätt till det utan är sånt som måste göras, men nu har vi för första gången sedan Aktiebolagets start kommit rätt i samarbetet (med en ny) revisor och den tiden kommer istället kunna ägnas åt alla nya projekt på väg ut till 2012. Love it!

———-

 

… ny inrikting för MajoR Aero raceprodukter:

Ett av samarbetena som fått sin lilla tid att mogna är de delar som utvecklades bl.a. till Phantom Supra inför denna säsong. Tanken var alltid att det skulle leda till gångbar prestanda från Time Attack rakt ut till dig på gatan; utan att prislappen skulle vara i den klassen.

 

 

Med en arbetshäst och klippa som enhälligt sköter tillverkningen ser vi snart en första line-up av produkter som kommer under vårat flagg med en klar identitet och användningsområde = racing och prestanda. Med det ursäktar vi alla er som stirrar er blinda på ”klarlackad billig kolfiber i det yttersta lagret” typ av produkter- men detta kommer inte vara något för er! Givetvis följer mer info längre fram i bloggen…

 

———-

 

… gammal är alltid bäst, varför ”old school” dominerar fantasi-trenderna:

Här kommer en uppenbar anekdot… Visste ni att gamla bilar är det hetaste just nu? ”Nej, vafalls?! Har bott under en sten i två år och visste icke detta!”. Vi låter er då insupa denna bild som egentligen säger allt:

 

6284248528_c284dfcf94_b

 

Jodå, alla vet vi ju att enda som väcker extra stor uppmärksamhet nu efter flera år av inarbetade trender är OLD SCHOOL JDM. Efter mitt egna lilla spontanköp som ni kan se ovan i en för bloggen ännu icke publicerad teaser från Martin BILBILDER.SE Perssons episka photoshoot så vet man att det råder ren feber för detta (och värre verkar det bli, in a good way!)

 

Därför kommer vi i veckan göra en feature på både DR30 Skyline RS-TURBO ovan och en annan bil som jag tycker är förtjänt av smicker bortom rimliga gränser; som också spelat en stor roll i detta. Min enda ledtråd jag har att ge är att den nyligen varit med i Banzai Magazine och är en bedårande dam i en dum intetsägande liknelse…

 

———-

 

… utökat med ännu en admin på VÅRAN FACEBOOK SIDA, Jon ”Lego” Olsson ansluter:

Våran grupp PÅ FACEBOOK har varit en trevlig sido-satsning för oss som både hjälpt och stjält bloggen. Givetvis är det med den närmast oslagbara kraft i kommunikation aldrig ett minus på så sätt, men i sin bekvämlighet gör det ju att siten som är snart 3 år gammal blir något man bara besöker för att skåda material.

 

Det förstår vi, och därför är det dags för en ny site. Men den mega-nyheten håller vi ännu i, men vi kommer helt klart få FACEBOOK lira mer med oss så vi slipper ”bolla omkring” er läsare. Vi vill köra raka kort och inte tvinga er klicka er vidare om ni inte vill. Men trots det måste en balans finnas i allt och vi hoppas på erat ovillkorliga stöd på samtliga fronter.

 

Men! För att tighta till lite och få lite mer valuta för alla guldkorn som funnits här i bloggen sedan 2008 så tog vi in Jon ”Lego” Olsson för att publicera lite blänkare på VÅR FACEBOOK då och då. Bara så att nya läsare förstår vilka vi är och vilken bredd vi har som verksamhet/institution/media outlet – you name it we got it!

 

 

(Det är grabben i grön keps som är aktuell i detta fallet…)

 

Så välkommen ombord Jon, valde honom personligen efter hans objektivitet och stabila vilja på det som han tror på. Hoppas därför på väl utvalda små episoder av våran rika historia, finns strax över 1000 inlägg gjorda på denna site, och då kan ni säkert själva räkna ut antalet foton och även filmer som är värda att gå tillbaka till…

 

———-

Där har ni inget mer än en enkel axelryckning om saker som bara när man snabbt tänker tillbaka på veckan korsat ens tankar.

Som alltid uppskattar vi lite feedback för att se om uppdateringar som dessa (utöver det nödvändiga) är sånt vi ska lägga tid på i bloggen! Nu önskar jag alla en fortsatt trevlig helg…



Kommentarer

3 kommentarer till “Veckans notiser: Drifting i Sverige, Facebook, ett berg mindre mm.”


  • A.Olsson skriver:

    låter som om det kommer ske en hel del roliga och spännande förändringar:)

  • Ronny "JAM" Thomasson skriver:

    Välkommen Jon!
    …får man väl passa på att skriva. =)

    Intressant början på inlägget. De som känner mig (om ens till namnet enbart) vet säkert att driftingen är ”min” skötesten, mitt intresse, även om jag är allätare när det kommer till fordon.

    Finns väl inte så mycket mer att tillägga i ovan inlägg förutom det att det även tisslas och tasslas om driftingen i Danmark. Alltså, BÅDE om Danmarks OCH Sveriges drifting. Nu träffar vi danskarna så ofta så vi är en familj, men likväl.

    Underligt att det verkar vara så tungt ämne att bearbeta det där, när det finns så många med ett genuint brinnande intresse, med själ…

  • Micke_J skriver:

    Ronny: Inget tungt ämne, men du vet likaväl som jag att göra något ”properly” är en milslängd ifrån att bara klamra sig fast vid goda förhoppningar. Vi får väl se vad vidare studier i ämnet från land och rike runt ger, hoppas starkt på att den södra sidan ska vara starkt bidragande den med; men då är det bara gå ”rakt på mål” istället för prata. 🙂

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    MICKE_J "GRACEFUL 200MPH" Soarer -00
    MICKE_J ”GRACEFUL 200MPH” Soarer -00
    Varför bygger man om en bil från topp till tå, för att ändå suggestivt endast komma halvvägs av vad en mycket ädel biltillverkare gör på löpande [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.