Snabb omröstning: ”Sleek lights” RX-7 FD3S… Nya eller gamla skolan?

4 mars 2011, 06:48

God morgon på er! Idag är man inte alls pigg, men det ska väl arta sig. Inget mer nämntvärt om det, utan hellre direkt vidare mot en situation som man hade nöjet att presentera för en kund som just nu letar en Mazda RX-7 som är lite ”utöver det vanliga” DIREKT I JAPAN.

 

Alex som killen heter har varit väldigt generös i sina grundkrav och gett väldigt fria händer, bara det är något i vitt eller helst en färg som syns (galet motsägande krav, me likes anyway). Vi har som alltid mjukstartat lite och känt och klämt, men nu har det mera lossnat och kandidaterna trillar in.

 

Även budget är satt högt ”levande” och givetvis möjliggör en tidig årsmodell att man får buffert för att kosta på bilen hemma. Men så är det ju trevlig med en kanske mindre ompysslad fast av nyare årsmodell? Kompromisser, kompromisser; men där har Alex varit rentutsagt kanon att ha och göra med.

 

Så då kan man ju direkt säga att dessa två Mazda RX-7 FD3S är kandidater vi varit lite mer seriöst intresserade av. Och tja, utan att för den delen göra blogg-revolution och ett litterärt mästerverk:

 

Vilken av dessa två ger er ”bäst vibb” alla självklara faktorer aside…?

 

Gul ”old school” mer ren race FD3S:

 

 

Vit läckerbit av modernare stuk:

 

 

Visst är det rätt roligt men trivialt? Möjligheterna för vissa modeller är ju i det närmsta ändlösa, men självklart hänger det ju på plånbok och hur stor ”risk” man är redo att ta. Säger ju sig självt att en highly tuned kärra involverar en viss osäkerhet om det mekaniska skicket, men hittills har våran fingertoppkänsla varit grymt solid = värt att töja lite på gränserna och även buda på vassa/trimmade bilar! 🙂

 

Fullt upp på schemat idag men hoppas på ytterligare besked om bl.a. Elmia 2011. Många spännande möten bokade kommande veckorna med, men även en energikrävande omstrukturering av firman som ni alla känner till.

 

Winds of change blåser för full styrka runtom Superior just nu iaf, det är en sak som är säker…!



Kommentarer

21 kommentarer till “Snabb omröstning: ”Sleek lights” RX-7 FD3S… Nya eller gamla skolan?”


  • Stoffe skriver:

    Den vita röstar jag på

  • lego skriver:

    den vita, utan tvekan! den gula var groteskt ful!

  • Erik B skriver:

    De hemska framskärmarna på den gula fixade inte jag, inte heller den shougun inspirerade fronten och inte heller det faktum att det inte ens var en snygg gul färg. But thats me.
    Den vita nyare är ju cleanare men också mycket mer anonym, men det kanske inte är något man vill ha och då ska man ju köra på den guule.

    Jag lägger min röst på alternativ nummer två

  • SIR_Pierre skriver:

    Vita absolut.

  • MA skriver:

    Vita! Clean med ett schysst paket. Dock några andra fälgar hade man nog kostat på sig. Typ dom fälgarna från den gula på den vita 🙂

  • Micke_J skriver:

    Alltid hatat Veilside C1 fronten, men här gjorde den sig på ett 90-tals retro vis bra? Kanske bara är en sucker för färgen? 😉

  • jonas skriver:

    Helt klart den vita!

  • Åberg skriver:

    Den vita jag också, men jag kanske är partisk? 😉

  • David.J GC8 Type R - Superior Syd skriver:

    Ja hade inte valt nån av dem. Gillar ingen av dem alls. Eller ja, de är väl isf lysena och huven på den vita. But thats just me.

  • Steffen skriver:

    Svårt val, utseendemässigt så röstar jag på vitt men själv så hade jag nog varit lite fundersam. Antingen köper man den gula, hivar bort den föraktade fronten och hivar dit en i stil med den vita, hivar bort vingen och smäcker dit ett stort as i kolfiber och till sist så strajpar man upp den med hårresande superiordekaler 😉
    Eller så köper man den vita, lackar om den till gult, byter fälgar till rejsiga 5-ekers och strajpar upp den i überfräna superiordekaler. För en sak är säkert, vitt må vara race men det finns ju redan ett antal vita inom superiorfamiljen så varför inte gult, är väl ingen som har? 🙂

  • Emmpa skriver:

    Absolut den vita.!

  • Micke_J skriver:

    Kul med åsikter, rX-7 berör alltid! Förvånad att inte folk som sagt förlåter det man växt upp att förakta mer. Jag gillar den gula skarpt, men vita har med sin lackade ventilerade huv (helt i cf är ute) något cleant och stiligt över sig. Men… Näfan jag väljer fortfarande old school, lite ”fult” kan bara ge en mer brutal känsla! 😀

    Steffen: Superior-dekaler hade helt klart också satt pricken över i känsla på vilken bil som helst. Ska bli kul att meddela om de nyheter som finns på logotype-fronten snart… 😎

  • cimmy skriver:

    helt klart den vita

  • MA skriver:

    Är den vita helt i Veilside? G2 huv som är normalt i kolfiber känner jag igen och även fronten…. Tack och lov att dom lackat huven! Men helt ärligt… Vad är det för framskärmar den gula har? Kan inte sätta fingret på den om dom är snygga eller groteskt fula… Synd att du inte tog med bilderna på baken…

  • Adam Wangan Meet Crew skriver:

    Den vita utan o tveka 😉
    Så mycket fräschare den ser ut o va!
    Sen avskur jag den gule som dem andra med här verkar göra!

  • Tonkan skriver:

    den vita va riktigt snygg 😀 den gula tål jag inte att titta på. usch och tvi 😛

  • Björn skriver:

    Den gula kändes ju lite som den gula från Initial D 🙂

  • Cim skriver:

    Den gula skulle jag inte ens sätta mig i..

  • Dannehakan skriver:

    Flytta över RE-A lamporna, på med ett gäng svarta Volk CE28N-fälgar och bort med vingen så är ”vitingen” komplett enligt mitt tycke.

  • Dannehakan skriver:

    Glömde tillägga att reflexerna på baken ska bort på den vite med.

  • sjunne skriver:

    gula vilken dag som helst, gillar udda….det är bara den fula fronten som stör…
    den vita är alldeles för ”enkel” inget som sticker ut…tråkigt i längden
    det är nästan så den gula färgen kunde varit lite skrikigare 😉

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    MICKE_J "GRACEFUL 200MPH" Soarer -00
    MICKE_J ”GRACEFUL 200MPH” Soarer -00
    Varför bygger man om en bil från topp till tå, för att ändå suggestivt endast komma halvvägs av vad en mycket ädel biltillverkare gör på löpande [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.