En titt på Pierre Ingelsgårds 350Z RS

10 april 2009, 15:31

Pierre är en kul kille vi träffade första gången på Vallåkraträffen 2008. Tillsammans med honom (försökte göra haha) gjorde vi Helsinborgs gator osäkra när vi gled runt i SUPERIOR SUPRAN.

 

Hans 350Z är inte att leka med, men har under årens lopp kanske haft lite fel sorts folk som rådgivare. Vi hoppas värva honom till Superior-familjen och få ordentlig fart på den, en av våra huvudleverantörer är ju kända Sunline Racing som är bland de bästa i Japan på att trimma just ”Fairlady Z” som den heter där.

 

 

Kolla gärna in PIERRES SPEC på garaget.org. Bilen står utställd i A-hallan i Bilsport: gatbilar.se hela helgen.



Kommentarer

13 kommentarer till “En titt på Pierre Ingelsgårds 350Z RS”


  • Dannehakan skriver:

    aha, så det var den här kärran jag såg mitt inne i Malmö igår alltså. såg mycket trevlig ut!

  • SIR_Pierre skriver:

    Känner mej redan välkommen i den mycket trevliga Superior-familjen =) vi ska nog hitta nått lockande ifrån Sunline racing snart =) // Pierre

  • Brenna skriver:

    Fan va nice! Vore trevligt om han joinade familjen 🙂

  • Micke_J skriver:

    Japp, Pierre är från Malmö. Han är mycket noga med att säga ”inte Rosengård” varje gång det kommer på tal. 😉

  • Micke_J skriver:

    Bara kopiera specen från deras Time Attack bil rakt av. Varför överladda när man kan åka under minuten på Tsukuba med sugmotorkraft?

  • SIR_Pierre skriver:

    helt ärligt så är turbokittet bara ett impulsköp samt ett sätt att få tyst på en massa ”racers” som envisas med att bara vilja tävla rakt fram

  • Stefan-RX7 skriver:

    Underbar bil, kikade på garagetlänken -- vilken specifiktaion, härligt!
    Dyra delar blandat med lite billigare såsom megan och sånt -- kul att du blandar!

  • Micke_J skriver:

    Tror Pierre valt mest med timing och så. Megan är väldigt tillgängligt och prisvärt, men innerst inne vill han nog byta ut det mesta mot dyrare mer kvalitativa grejer…

  • Pierre skriver:

    ja just megan så är det grenrören och mina coilovers. men det var hela tiden bara tänkt att ha som grundprylar för att sen bygga vidare. grenrören gjorde vi längre och med kollektor och coiloversen satte jag helt andra ,starkare fjädrar på.

    men dom grenrören e borta nu ändå =)

    så hellre att köpa billiga prylar som råmaterial att bygga vidare på och specifiera efter min bil än att köpa dyra prylar o bli skitsur över resultatet

  • Micke_J skriver:

    Hmm, sunt tänk. Vet många som haft lyckade resultat med att köpa Kina ”Autobahn88” grenrör och moddat till dom, samtidigt som t.o.m. HKS dito varit direkt dåliga och KRÄVT bearbetning… Svårt att definera, gäller att man alltid ser över vad varje tillverkare har som styrkor. Vet t.ex. att jag mycket hellre valt en billigare Blitz IC än HKS, finns skillnader hårdvarumässigt men trots det är HKS dyrare p.g.a. märket.

  • Pierre skriver:

    ja tex mina nya grenrör nu ifrån GReddy hade ABSOLUT behövs jämnas och slätas till..sen längden går det inte att göra så mycket åt..grymt trångt i motorrummet.

  • Micke_J skriver:

    När börjar det hända saker på allvar med din bil!? 😀

  • Pierre skriver:

    på allvar?…..well.det e nog det jag hållt på med dygnet runt i en månad nu 😉
    .den ska mappas på lørdag.. dock bara till 0,4..ev 0,5 bar… sen får det nog ræcka på ett tag.

    hær ær bilderna ifrån projekttråden iallafall

    http://s163.photobucket.com/albums/t309/SIR_Pierre/

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    GZON "20B POWERED THREE ROTOR" RX-7
    GZON ”20B POWERED THREE ROTOR” RX-7
    För att få den ultimata prestandan måste du hitta den ultimata motorn. Efter ett par års vila återkommer nu en välkänd bil inom FD3S-kretsar tillbaka p [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.