Toyota Soarer med entusiastisk ”custom VIP” touch såld på auktion:

11 februari 2011, 19:43

4iuzcwb6lua4jzkedptrxzojdqxpbttfsc4oq2ixkqxk9c92hm8t6lbeubjfcjyeju9gwg64vmAtt just nu leta objekt att importera från Japan är en riktig lyx-syssla. Utbudet är enormt fint och priserna fortfarande ”lågsäsongs” även om det sakta närmar sig att komma igång därborta iaf.

 

Vi har ett par uppdrag på DIREKTKÖP I JAPAN men letar i övrigt inte så mycket till lagret; för mycket andra projekt så ligger lite lågt med det.

 

Men man springer på en hel del underbara objekt som gör att man blir sugen på att lägga bud idag. Vet att en uppskattad del i bloggen (och en av mina huvudsysslor på firman) är att berätta lite om auktionerna i Japan, visa lite mera- självklart också dela med mig av udda fynd.

 

Idag fastnade jag för en Toyota Soarer som hade lite custom arbete på sig som skilljde den från mängden. Bl.a. ser man att fronten är ”one-off” och utblåsen från Lexus IS-F inte heller är något man kan köpa färdigt.

 

Visst är det inte en förhastad slutsats att en privat entusiast gjort jobbet, då 100% finish inte finns där- men jag gillar tänket ändå!

 

Fälgarna var annars en fullpoängare och framskärmar samt lackade vindavvisare känns klockrent JDM VIP faktiskt och något man inte tycker är speciellt vanligt ändå? Kanske skulle ge det en chans på min Soarer? 😉

 

Under veckan som jag är bortrest ska jag ändå i mån av tid lägga upp lite objekt jag springer förbi då jag åtminstonde måste hålla utkik efter objekt för DIREKTKÖPS KUNDERNA. Kommentera mer än gärna och ge feedback för vad ni individuellt tyckte om bilarna, om någon föll er extremt mycket i smaken så kan man ju alltid KONTAKTA OSS så försöker vi hitta något liknande istället!

 

Vad tycker ni annars specifikt om IS-F utblåsen som ligger ”på” varandra?

 

Personligen diggar jag Lexus LS platta konkava enormt mycket, eller är ni kvar i stora runda ”Japs-utblåset” än idag? 😉



Kommentarer

4 kommentarer till “Toyota Soarer med entusiastisk ”custom VIP” touch såld på auktion:”


  • danne sti skriver:

    Soarer har grymt mycket mer potential än vad man tänker sig vid första blicken på en originalare alltså !

    Själv e jag helt klart ett fan av det Stora Runda ”Japs-Utblåset” med en liten sne sättning är riktigt härligt !

  • Jimmy E skriver:

    Lite mer camber bak så hade du haft en köpare på den , om jag nu inte redan köpt en av er 😀 och måste hålla med talaren innan om runda japsutblåset , cleanast 🙂

  • Micke_J skriver:

    Jimmy: Faktiskt så ser jag vissa likheter mot din bil i denna. Cleant men ändå tufft. Kanske skulle ha en Soarer som glidare medan Skylinen var för race etc? 😉

  • Jimmy E skriver:

    Haha, när pengar börja växa på träd så lovar jag att jag ska köpa en till bil av er ! 😀 Har redan en Celica Gt, ingen värsting men lite tillfixat på den, den får rulla som brukis, får duga för iår ^^

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    GZON "SCANDINAVIAS FINEST" RX-7 Spirit-R
    GZON ”SCANDINAVIAS FINEST” RX-7 Spirit-R
    Jakten på perfektion är en subjektiv sak. Under alla år som vi på Superior Imports AB, och framförallt Tekniskt ansvarige på vårat företag Martin R [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.