En berättelse om otroligt servicebemötande, GKN Driveline:

1 september 2009, 17:12

I morse efter en lååång natt med auktioner åkte jag till företaget som jag håller båda tummarna för ska kunna hjälpa mig med lösningen på mina kardanproblem; GKN DRIVELINE.

 

 

Var sådär lagom trött när jag väl hittade fram till deras anläggning i Tullinge sådär strax innan 08 och 24 timmar utan sömn. Möttes direkt av en anställd som fixade så man kom in, och vakten på plats visade en till kaffemaskinen omgående och bad en sitta och vänta medan ingenjörerna kom på plats. Var ju knappt så de ens öppnat kontoret så…

 

Efter ett tag fick jag besked om att rätt man var sen, så fick då en rundtur på verkstaden där jag stötte på en av hantverkarna, Elias. Han bad mig plocka fram grejerna och vi spekulerade i olika lösningar tills jag fick träffa en säljare som skulle ta anteckningar för att börja forska efter delar att beställa.

 

Lite senare kom även ingenjören på plats och fler diskussioner tog form om vad som skulle vara den bästa lösningen, helt otroligt engagemang från ett företag som knappast har gatbilsåkare som mig som inriktning!

 

Tillslut spikade vi hur det skulle se ut. Preliminärt nu så ska vi göra en förstärkning av centrumknuten/upphängningen samt göra själva kardanrören större i diameter. Hela grejen kan sammanfattas med att det blir en original 6-vxl kardan från Supra som förlängs ca 17cm för att passa min bil. På det sättet behåller man alla lösningar från Toyota som är gjorda för att bilen ska kunna varva över 8000 och hålla för kraften.

 

 

Fick senare under dagen ett samtal från säljaren som sa att delar skulle komma på specialbeställning från Norge imorgon. I bästa fall kunde kardan vara klar redan på torsdag…! Bara hålla tummarna nu, men det tåls verkligen att upprepas att jag var helt förstummad över vilket professionelt bemötande man fick av GKN. Rekommenderas till fullo! 🙂



Kommentarer

4 kommentarer till “En berättelse om otroligt servicebemötande, GKN Driveline:”


  • johann skriver:

    håller tummarna

  • Pierre skriver:

    det var verkligen snabbt fixat ( om det nu blir i morgon) dom gör inte växlar/hela lådor?= (btw det var skitsegt o komma in på sidan igår natt)

  • Micke_J skriver:

    Pierre, long time no see! Kommentera oftare. 🙂

    Nej just transmission gör de nog inte, däremot drivaxlar och det mesta inom det. Får se vad de pusslar ihop imorn…

    Japp, vet att det var segt och Loopia fick ett klagomål på det som jag kompenserats för. Bra att ni rapporterar sånt boys!

  • Pierre skriver:

    ja det blir så när dom spärrat denna sidan för mej på jobb! ( där jag är mer eller mindre 24/7) kommer ett mail snart med req om magnesium fälgar och vilka coilovers man ska ha =)

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    Superior "TIME ATTACK" Skyline BNR34 GT-R
    Superior ”TIME ATTACK” Skyline BNR34 GT-R
    Vi brinner för den mest extrema formen av racing för gatbilar: Time Attack. Sedan tidigare endast en mytomspunnen testplattform i Japan, nu även på framma [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.