Inte så enkelt som det ser ut; David provar ”slow-motion” effekter!

7 januari 2011, 06:27

Vi laddar sakta men säkert upp för att släppa SUPERIOR SYD MEDIAS nästa film som är allt galet ös från TRACKDAY & TIME ATTACK MANTORP PARK 2010. I den processen lägger vi givetvis mycket tid i förberedelser, välja ut klipp, föreslå musik, söka inspiration i andra filmer- och se över utbudet av nya ”effekter” att prova.

 

Här nedan har ni ett klipp på när David experimenterat lite med att ge en ännu större känsla av ”slow motion” i tagningen. Börja med att titta på detta (enormt minnesvärda) klipp från GATEBIL MANTORP 2010:

 

Premiere Pro Cs5: testing slow mo with twixtor. 550d filmed at 50ps interpret to 25fps. 100% – 40% – 100% from Superior Syd on Vimeo.

 

Så kan ni sedan jämföra med hur det vart i det förra redigeringsprogrammet, som David dessutom tyckte var väldigt omständigt och tidskrävande att hålla på med. Nu kanske det inte verkar som en jätteskillnad, men hoppas ni kan se en liiiten skillnad iaf, det är runt 03.48 in i filmen denna sekvens används (och det är lättklädda brudar med i klippet efter hö hö… hö):

 

Gatebil Sweden 2010 at Mantorp Park – Superior Syd from Superior Syd on Vimeo.

 

Vet inte om detaljer som dessa och arbetet bakom dem fascinerar er lika mycket som mig, men jag lovar att de är många timmar bakom att filmerna blir så bra som de blir. Då känner vi ändå att toppen av isberget knappt hunnit visa sig i vart vi hoppas lägga ribban för kommande säsonger…

 

 

Spelar ingen roll hur mycket tid detta äter upp, kan en film man sett 300 ggr pigga upp en 06.25 på morgonen efter en hel natts arbete… Så är det värt det. 🙂



Kommentarer

7 kommentarer till “Inte så enkelt som det ser ut; David provar ”slow-motion” effekter!”


  • David.J GC8 Type R - Superior Syd skriver:

    Ska rätta dig på en liten sak. Visst du skrev det 06.25 på morgonen efter varit uppe hela natten.

    Det är inte samma klipp men nästan, och de är ju samma bilar.
    .
    Det är samma effekt på båda. Att det går från realfart till slow mo.
    .
    Det ni ser skillnad på är att i klippet i gatebilfilmen så är det ingen mjuk övergång till slow mo som det är i de andra klippet. Plus att ja numera kan göra långsammare slow mo än tidigare.
    .
    Detta med hjälp av ett tillägg som heter Twixtor som är helt integrerat i redigeringsprogrammet.
    .
    Sån här typ av grejor är väldigt mkt smidigare i det nya programmet än va det va innan vilket gör att man sparar några timmar framför datorn.

  • Cim skriver:

    Intressant! Minns att jag pratade just om denna effekt med dig i en av våra diskussioner för ett litet tag sedan =)

  • Emil skriver:

    Inte för att de är något fel på orginalklippet men helt klart blev det grymmare! Ser fram emot framtida projekt 🙂

  • Micke_J skriver:

    David: Men visst är det samma sekvens…? Ja, man var redigt trött där.

    Cim: Lyhördhet är viktigt… 🙂

  • David.J GC8 Type R - Superior Syd skriver:

    nej det är inte samma =). Tittar du igen ser du att i gatebil filmen är det 2 av driftmonkeysbilarna som driftar förbi. I det andra klippet är det bara 1 av dem. De andra två kör bara förbi.

  • Micke_J skriver:

    Hahaha, snacka om att vara trött… Jaja. 😀

  • Patric Ladublå skriver:

    Effekten av Slow mo grejen ser i mina ögon riktigt fet ut, jag gillar det skarpt.

    Mr Ladublå

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    GZON "20B POWERED THREE ROTOR" RX-7
    GZON ”20B POWERED THREE ROTOR” RX-7
    För att få den ultimata prestandan måste du hitta den ultimata motorn. Efter ett par års vila återkommer nu en välkänd bil inom FD3S-kretsar tillbaka p [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.