2 juni 2009, 14:16
Martin körde ett långt kvällspass igår bara för att med assistans av Kalle Strand idag kunna lyfta in maskin i bilen. De som är skeptiska till Wankel lär inte ändra åsikt efter dessa bilder. hela motorn är ju byggd ”runt” blocket i stort sett istället för att på en radmotor du har en varm och kall sida. Visst kan man dra paraleller, men bottom-line är att det är redigt svårmeckat i jämförelse…
Förutom att alla delar noga kollas igenom så de är funktionella och fräscha så byts lite slitdelar samtidigt. Vi har även passat på att sätta dit uppgraderade tändkablar som vi tycker är en kostnadseffektiv lösning för att förbättra tändning på lilla ”boost up” paketet. Vi har även flera andra knep om man verkligen vill vara säker på sin sak, och du med en RX-7 är allt VÄLKOMMEN ATT KONTAKTA OSS ifall du vill öka driftsäkerheten på din RX-7.
Tidsplanen med Andreas bil är att ha den startad och påbörja inkörning till helgen. Efter det är det dags för registrering, för att vidare hugga i och få på ”boost up” kitet vi skräddarsytt åt Herr Bjurström. Vi hoppas effekten hamnar på ca 330HK i motorn, men sånt är alltid svårt att förutspå- och vi går hellre efter våra normer för en driftsäker setup än att få ut ren effekt.
Magdalena var vänlig nog och mailade en liten bild hon tagit på bilens färg. Tycker hon fångat pearl-effekten på ett bra sätt. Tackar!
Kommentarer
2 kommentarer till “Bjurströms RX-7 motor redo för att lyftas i!”
Ser riktigt ”nice” ut!
Men jag måste medge att en maskin utan allt modern tjafs är mycket snyggare…
Spjällhus på IDA insug och ett för övrigt rent block är skönt ”clean”.
ritkgt nice bil:D ska bli kul o se den klar:D