21 april 2009, 11:56
Fick ett väldigt trevligt samtal från Anders Lönnquist som bygger ihop hårdvaran i min JUN 3.2 STROKER SOARER. Bottendelen är i stort sett klar att slås ihop, enda vi väntar på från USA är en ATi svänghjulsdämpare så vi kan balansera vevpartiet på maskinen. Sen ska allting mätas och slås ihop, är en del jobb kvar på toppen som för denna säsong blir en rätt mild historia med portningar, kammar etc.
Det tråkiga i det hela är kostnader. Jag tror få förstår hur mycket jobb som ligger i alla våra demobilar, och trots att vi är väldigt självständiga tack vare våran kompetens så är det enorma kostnader att utveckla bilar på den här nivån. Hoppas därför fler ser den stora bilden i att Superior Imports verkligen står för att våran passion för hobbyn oftast går före det affärsmässiga- men vi har där givetvis flera övertag gentemot våra konkurrenter på andra sätt…
Lovar täta rapporteringar i hur det går med motorn, på fredag är träff med Anders bokat och hoppas ha ett stort bildgalleri med dokumentation för hur det hittills gått i byggandet av motorn. Jag tror slutresultatet kommer bli något väldigt vackert att lyssna till, ni har väll sett denna bil som har i stort sett samma spec?
httpv://www.youtube.com/watch?v=jpPKL80XUYg
Kommentarer
4 kommentarer till “Senaste nytt om JUN 3.2 bottendelen i min Soarer…”
Jag har blivit rekomenderat att skaffa mej en ATI damper och absolut INTE anvænda mina lættade underdrive pulleys nær man ska køra FI…men har inte alls fått nån førklaring till det…har du en lætt idiotsæker førklaring till det?
Okay, jag ska försöka förklara snabbt. Anledningen till att du har en harmonisk dämpare på är för att absorbera en del av pulserna som blir när kolven detonerar och slår. Logiskt sett för att remmen inte ska hoppa av, men det kan jag inte svära på! Därför det mer eller mindre är ett måste vid höga effekter, om det gäller endast FI vet jag inte- är nog mer effektbaserat?
jo det var väl ungefär vad jag hade räknat ut.. men jag e inte med i den där högeffektsligan på länge ändå så 😉
Det är en kostnadsfråga Pierre, you know it. 😉