18 juli 2009, 07:20
Kom upp fasligt tidigt idag och unnade sig en dusch. Dagen kommer nog vara rätt körig sett till att man ska hämta folk och åka på Mattias 30-års kalas ikväll. Igår gick ju halva dagen åt felsökning men när vi väl var igång så gick det fort för Ernie och som ni såg igår plockade vi tillslut 400Nm utan laddtryck (M3 killer hehe) och tillsist 650HK på pricken under 1.2 kilos laddtryck och upp till 6900 varv.
Enormt fina siffor och kurvan vill jämnt och fint bara sticka uppåt. Det är idag som man byter olja i den nybyggda motorn och börjar pressa den mer. Ni ska höra ljudet redan nu, en sjuk kontrast mellan en motor som är så tyst och jämn på tomgång medan det låter h e l v e t e när Wastegate öppnar och turbon börjar pressa in luft! 😀
Har inga direkta förväntningar utan är redan nu helt overkligt nöjd med hur körbar effekt jag har. Ser däremot fram emot vad Ernie kan göra med det vi pratat om att ha stegvis laddtryck med hjälp av Autronicet. Med den kommer jag begränsa effekten på låga växlar vilket innebär att man inte bara drar loss hjulen så fort laddet kommer på t.ex. tvåans växel.
Men OK, om ni måste veta en siffra så hoppas jag vi slår JUN AUTO som fått ut 750HK på 1.7 bar. Nog för att det var en herrans många år sedan de fick den effekten, men det var med en vassare setup ändå.
Nåja, dags för frukost. Håll koll här, kommer uppdatera för varje pull så ni får se de olika laddtryckens resultat. 😀
Kommentarer
En kommentar till “Ny dag, nya bromsningar. Förväntningar?!”
Lycka till grabbar 🙂
MVH
Danne
/276 trasiga hk i garaget haha