10 april 2009, 15:31
Pierre är en kul kille vi träffade första gången på Vallåkraträffen 2008. Tillsammans med honom (försökte göra haha) gjorde vi Helsinborgs gator osäkra när vi gled runt i SUPERIOR SUPRAN.
Hans 350Z är inte att leka med, men har under årens lopp kanske haft lite fel sorts folk som rådgivare. Vi hoppas värva honom till Superior-familjen och få ordentlig fart på den, en av våra huvudleverantörer är ju kända Sunline Racing som är bland de bästa i Japan på att trimma just ”Fairlady Z” som den heter där.
Kolla gärna in PIERRES SPEC på garaget.org. Bilen står utställd i A-hallan i Bilsport: gatbilar.se hela helgen.
Kommentarer
13 kommentarer till “En titt på Pierre Ingelsgårds 350Z RS”
aha, så det var den här kärran jag såg mitt inne i Malmö igår alltså. såg mycket trevlig ut!
Känner mej redan välkommen i den mycket trevliga Superior-familjen =) vi ska nog hitta nått lockande ifrån Sunline racing snart =) // Pierre
Fan va nice! Vore trevligt om han joinade familjen 🙂
Japp, Pierre är från Malmö. Han är mycket noga med att säga ”inte Rosengård” varje gång det kommer på tal. 😉
Bara kopiera specen från deras Time Attack bil rakt av. Varför överladda när man kan åka under minuten på Tsukuba med sugmotorkraft?
helt ärligt så är turbokittet bara ett impulsköp samt ett sätt att få tyst på en massa ”racers” som envisas med att bara vilja tävla rakt fram
Underbar bil, kikade på garagetlänken – vilken specifiktaion, härligt!
Dyra delar blandat med lite billigare såsom megan och sånt – kul att du blandar!
Tror Pierre valt mest med timing och så. Megan är väldigt tillgängligt och prisvärt, men innerst inne vill han nog byta ut det mesta mot dyrare mer kvalitativa grejer…
ja just megan så är det grenrören och mina coilovers. men det var hela tiden bara tänkt att ha som grundprylar för att sen bygga vidare. grenrören gjorde vi längre och med kollektor och coiloversen satte jag helt andra ,starkare fjädrar på.
men dom grenrören e borta nu ändå =)
så hellre att köpa billiga prylar som råmaterial att bygga vidare på och specifiera efter min bil än att köpa dyra prylar o bli skitsur över resultatet
Hmm, sunt tänk. Vet många som haft lyckade resultat med att köpa Kina ”Autobahn88” grenrör och moddat till dom, samtidigt som t.o.m. HKS dito varit direkt dåliga och KRÄVT bearbetning… Svårt att definera, gäller att man alltid ser över vad varje tillverkare har som styrkor. Vet t.ex. att jag mycket hellre valt en billigare Blitz IC än HKS, finns skillnader hårdvarumässigt men trots det är HKS dyrare p.g.a. märket.
ja tex mina nya grenrör nu ifrån GReddy hade ABSOLUT behövs jämnas och slätas till..sen längden går det inte att göra så mycket åt..grymt trångt i motorrummet.
När börjar det hända saker på allvar med din bil!? 😀
på allvar?…..well.det e nog det jag hållt på med dygnet runt i en månad nu 😉
.den ska mappas på lørdag.. dock bara till 0,4..ev 0,5 bar… sen får det nog ræcka på ett tag.
hær ær bilderna ifrån projekttråden iallafall
http://s163.photobucket.com/albums/t309/SIR_Pierre/