25 februari 2011, 03:35
Well well, varit fortsatt slitigt och med ojämn sömnbalans här på kontoret. Tiden är både våran störste vän och största orosmoment. För var dag som går framåt når bollar i luften nya höjer, men givetvis känns det lika stor press inför att man verkligen vill slutföra allt också- vilket givetvis är en omöjlighet om det ska göras ordentligt.
Har däremot på auktionerna snart ett par vettiga uppgraderingar på gång som kan locka er som inte riktigt vågar ta steget och anlita oss för ett DIREKTKÖP I JAPAN.
Kalla det för ett litet light alternativ istället för att konkret söka efter just din drömbil med förslag flera gånger i veckan. Spännande va? Återstår en hel del innan man kan gå ut mer med vad det handlar om, hålltillgodo…
Nattens inlägg om fynd jag stöter på auktion i Japan bör intressera dom som har ingrodda drömmar om att någon gång äga en frän och rolig driftingbil. Har fått busiga tankar på; hur roligt det vore att ha en riktig drift missile (googla ordets innebörd) som man kan sladda skiten ur till vardags. Kanske har min temporära vinterbil lett mig på denna fördömda väg (BMW E34 Touring)?
Har en riktigt skön Toyota Chaser jag ville dela med mig av, som är av tidig årsmodell men gott om godis på utsidan för att ge ett kaxigt driftstuk! Färgen är även det härligt skrikig och för att vara ett driftbygge oförskämt fräsch faktiskt?
Vi har ju tidigare i AUKTIONER I JAPAN kategorin pratat om Toyota Mark II som är en mycket snarlik bil, men vill säga att en Chaser har lite mer ”premium-känsla” över sig. Svårt att tänka mig en bättre kompromiss mellan drift / fyra dörrar / gatvänlighet? Ja ni, kom gärna på om ni kommer på någon annan dyr-dörras bil med lika pålitlig motor och manuell låda från fabrik…? 🙂
Sen är det alltid värt att nämna motorn i denna bils storhet, nämligen den rappa och vänliga att misshandla (!) 1JZ-GTE 2500cc- lika enkel att trimma som sin storebror som sitter i Toyota Supra dessutom. Tycker personligen och med mycket erfarenhet av både Nissans SR20 och denna juvel från Toyota att det verkligen är no contest med fördel för den raka sexan såklart.
Många diggar Silvia och den ska ha välförtjänta komplimanger för att vara en grym busbil, men motormässigt så kan de som sagt inte jämföras. Lätt att gapa när man ser snordyra motorbyggen på D1-bilarna i Japan köra SR20, men ens med en rejäl slant nedplöjd i en sådan maskin så måste man ändå nöta mycket varvstopp för att ha kul.
Not the case för en rak sexa med löjlig driftsäkerhet som bara älskar när det smattras höga varv; men ändå har gott om vrid nedifrån också.
Ska därför bli otroligt roligt att se en kille som är nybliven medlem (Calle Linnarsson) i Superior-familjen bevisa detta med sin Nissan 200SX som gjort 1JZ-GTE swap med motor från oss.
Den är särskilt byggd för att kunna smiska sk*ten ur den på bana och när han körde en SR20 med 500+HK så fanns liksom inte den absoluta glädjen där- men nu blir det ändring på det!
(Ni kommer läsa mycket om han när vi börjar närma oss Elmia, just a tip)…! 😀
Väsentlig prisbild då nu när du börjat tänka ”Chaser…. hmm, kanske det…?” är strax över 100 000:- för de tidiga årsmodellerna. En senare VVTi får man räkna mera på, men som med ovan ex. så skulle jag nog hellre lockas till att köpa en påkostad tidig istället!
KONTAKTA OSS för alla sorters förfrågningar när det gäller IMPORT DIREKT FRÅN JAPAN! 🙂