Importera exklusiva Ferrari California F1 direkt från Japan? Nja…

14 juli 2010, 21:44

En seg gårdagsnatt när man söker på Japanska auktioner efter Nissan Skyline, Mazda RX-7 och alla de modeller vi normalt specialiserar oss på- så kände man för att kolla lite äventyrligt efter mer exotiska modeller. Sprang då på denna superläckra Ferrari Californa F1:

 

 

Trodde först att det var en fullsmetad med eftermarknadsprodukter Italienskt fullblod man hittat, men tydligen är de såhär överstylade från fabrik. Eller har jag fel? Kan någon mer kunnig (*HOST*350Z-Pierre *HOST*) ge oss the low down om denna udda till designen modell från Modena?

 

 

Såg många sådana när jag var i London där de hörde till dussinbilarna i det exklusiva segmentet på gatorna. Men känner ärligt talat till väldigt lite om dom. Poängen med detta inlägg och lite min egen i denna utopiska jakt var; att se om priserna är vettiga jämfört med t.ex. Tyskland. Svaret…?

 

….en bra bit över 2 miljoner SEK hemma och klart. När de finaste exen i Deutchland ligger ett par hundra kakor lägre så insåg man snabbt att det inte finns någon guldgruva att tömma här.

 

Nu vet ni! Vi bjuder på kvällens mest nödvändiga fakta för livet… 😉



Kommentarer

6 kommentarer till “Importera exklusiva Ferrari California F1 direkt från Japan? Nja…”


  • Sir_Pierre skriver:

    Nerå dom ser ut så från fabrik. ev att där är Scuderia fälgar på bara.

    men något kjolpaket eller liknande är där inte på den.

    Trevlig glidarbil. inte mycket mer än så, Se det som en mercedes SL55 AMG fast med en häst i fronten.. varken Ferrari-snabb eller Ferrari-sportig.

    Låter gott givetvis.

    460hk är ju tillräckligt, men 458 har 570 och 599 har 640. så det är deras snällaste bil i stallet.

    Detta är verkligen en bil framtagen för alla dessa som gärna vill äga en Ferrari enbart för att flasha lite o glida runt med i stan.. Inget fel i det. Bara att dom tidigare bilarna som tex 430 var inte riktigt lämpliga för det,

    Dom mittmotorbilarna måste köras snabbt för att dom ska få ordentlig kylning där bak.

    Nya 458 som är 430´ns efterträdare är dock mer vardagsbil också.. lite tystare, lite mjukare (givetvis med justerbara stötdämpare osv osv)

  • Micke_J skriver:

    Underbar sammanställning. Kunde nästan gissa mig till att det var Ferraris ”Boxter” om man tänker så…

  • Sir_Pierre skriver:

    Mjooo,,, fortfarande svindyr.. men en Poser car

  • Micke_J skriver:

    DBS pengar, vet du något om nya V12 Vantage då Pierre? Verkar ju urläcker…

  • Sir_Pierre skriver:

    Jo.. vad ska man säga.. stor motor i en liten bil.. Vantage är ju deras ”Boxter” och nu har den fått storebrors motor och lite ventilationer osv som DBS.. men Vantage är lite för kort för att få fram dom vackra Aston Martin linjerna… det är fortfarande DB9 DBS som gäller, DB9an har precis fått sej en facelift.
    http://sirpierresgodispase.blogspot.com/2010/07/en-av-varldens-vackraste.html
    Har du sett den lilla live?

  • 体験談 テレホンセックス skriver:

    テレホンセックス http://peachkiss.com/?c=5&a=15 体験談 テレホンセックス

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (88 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (31 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Se en av våra demobilar

    MICKE_J "GRACEFUL 200MPH" Soarer -00
    MICKE_J ”GRACEFUL 200MPH” Soarer -00
    Varför bygger man om en bil från topp till tå, för att ändå suggestivt endast komma halvvägs av vad en mycket ädel biltillverkare gör på löpande [...]

    Senaste bilarna i lager

    (SÅLD!) Toyota Aristo 2JZ-GTE VVTi 2003 Facelift (4-dörrars Supra)
    (SÅLD!) Toyota Aristo 2JZ-GTE VVTi 2003 Facelift (4-dörrars Supra)