21 april 2009, 22:19
Något Martin tillsammans med Mattias jobbat hårt på sista tiden är vårat tråg till TIME ATTACK SKYLINEN. Det är allmänt känt att trågen i Skyline från fabrik är för det första rätt små, men även feldimensionerade så att den vid skarpa svängar och kraftiga accelerationer/inbromsningar inte alltid får smörjning.
Steg 1 för detta är att köpa skvalpplåtar och sätta i botten, men vi gick steget längre och gav oss på att öka volymen i hela tråget samt bygga en lösning som vanligtvis endast används inom rejäl banracing: ”Trap doors.”
Kort och gott är det som att man bygger ett litet hus i tråget där oljan får portar att passera in genom, men inte ut. Ska försöka hitta en bra förklaring längre fram, men Martin har dokumenterat lite ikväll och här har ni två bilder.
Han tog även ett kort på nya framdiffen som monterats i. En ATS i kolfiber, helt och hållet på inrådan från våran partner i Japan SUNLINE RACING när vi bad om det absolut bästa alternativet för Time Attack! Vissa tycker att original duger gott och väl på en V-spec, men med den värme som utvecklas under extrema raceförhållanden behöver man något som har lite bättre material. Vi håller dock med om att för gatbilar är detta absolut inte nödvändigt…
Mer updates om hur det går med motorn och resten av chassiet kommer rulla på i bloggen här under Maj. Vi får se vart den gör premiär, vilken bana tycker ni skulle vara bäst för en ”shakedown” testrunda? 🙂
Kommentarer
4 kommentarer till “Superior Time Attack BNR34 specialtråg klart!”
Gelleråsen är väl inte helt fel för lite timeattack.. se hur bilen är i bottenvridet o hur diffarna funkar på tajta snäva svängar.. Mantorp är för öppen för o rikigt kunna utmäta de… 😉
Har en känsla av att BNR34 är såpass allround att den skulle klara sig hygglig där också. Men vore ju intressant att se vad en lagom preppad RX-7 som din gör på respektive bana… 🙂
Väldigt sugen på bilder på tråget! skicka på msn =) står och funderar på torrsump eller ej på min, vore nice som man slapp allt bök det innebär!
Har dom i bloggen med lite högre upplösning på datorn, just let me know mate!
Och torrsump är alldeles för bökigt och dyrt på en gatbil. Skillnad på en supertrimmad sugis som smiskas varv efter varv och sen renoveras med jämna varv. Tror inte ens du behöver gå så långt som vi har, kan nog skräddarsy en lösning som skulle passa ditt lilla monster perfekt! 🙂