27 april 2010, 13:01
Ni har väl inte glömt den Mazda RX-7 Series 8 som Gzon byggde en gång i tiden, strikt för att fullfölja sina innersta Togue-drömmar och göra ett rackarns anfall på Superstage? Enorm respons på ELMIA 2008 och tillslut också banrekord i Superstage (gatdäck)!
Bilen hamnade tillslut i händerna på Tommy från Kungsbacka som sedan dess mest kört sporadiskt med bilen och kostat på den ytterligare. Tråkigt nog har den dragits med ett irriterande elfel som vi på senare tid lyckats lokaliera till en spökande Apexi PowerFC styrbox. Man kommer inte ifrån att de flesta har en del år på nacken och nu i hårdvaran börjar ge sig…?
Vi hoppas verkligen att sista pusselbiten med att skicka i en ny PFC eller byta sprut visar sig vara rätt; så denna sjukt feta RE-AMEMIYA kitade raket får komma ut i år och verkligen visa vilken sjuk potential en rätt bygd RX-7 har.
Med tanke på vilket jobb Gzon lade på bilen när den transformerades till en RX-7 FD3(R)S och vidare i Tommys händer med nyportad motor från ROTARY PERFORMANCE så ska den bara smiska bana. Eller tvivlar ni när den redan gjort 1.34,35 på Mantorp Park med en spärr på 5500 varv som minst sagt bromsade…!? 😉
Bilderna är tagna av Peter Kaldjärv, glöm inte läsa SENASTE BILSPORT för att se det projekt förutom TIME ATTACK SKYLINEN som Martin satte tänderna i…