Ge mig en Mugen NSX RR! Men ok, en apelsin funkar också…

15 december 2009, 23:23

På tal om tidigare nämnda HONDA NSX TYPE-R, för ett par dagar sedan hittade jag vad jag tror är den absolut mest ultimata Hondan som någonsin gjorts. Slå upp ordet ”ha-begär” och… Ja ni kan fylla ut resten själva!

 

Det är MUGEN som byggt ett helt karosspaket endast till ära för senaste Tokyo Auto Salon. Bilen är bara ett koncept/stilstudie, men ni som är sugna på exempelvis en Civic så finns de från fabrik med samma ”RR” koncept faktiskt!

 

Är oerhört imponerad över hur Japaner gång på gång lyckas gå balansgången med att få en bil att se 100% race ut; men som man ändå så sjukt gärna ändå hade haft att åka på bilträffarna med?! Svårt att förklara exakt vad jag menar, men jag tror helt enkelt att de har en helt annan kärlek till vad jag kallar ”bilhobbyn” så det kanske faller dom naturligt att vara överlägsen i utvecklingen där…

 

 

För er som tror bilderna är gjorda i Photoshop, ta en titt på filmen nedan och låt hakorna falla en efter en:

 

httpv://www.youtube.com/watch?v=qq_Oyl0T_CY

 

Bilen är ännu inte körbar och är i grunden en ”vanlig” NSX. Blir intressant att se vad MUGEN hittar på för skoj motormässigt till den, förhoppningsvis ser man den på fler ställen än bara bilmässor. Under minuten på Tsukuba är väl inte en vild gissning att den skulle göra då…

 

PS. Är jäkligt sugen på en Apelsin. Första som länkar till ett grymt foto på apelsiner i kommentarer får en guldstjärna.



Kommentarer

12 kommentarer till “Ge mig en Mugen NSX RR! Men ok, en apelsin funkar också…”


  • Brenna skriver:

    Galet fet! Vore coolt om de kunde få den färdig för action också!

  • Brenna skriver:

    BTW ett grymt foto om du är sugen på apelsiner?
    http://www.freakingnews.com/pictures/13500/Florida-Oranges--13555.jpg

    Enjoy 😉

  • Micke_J skriver:

    Det där var bara weird Brenna. Fail. 😀

  • Björn E skriver:

    Brenna: Bara att casha och se till att sätta shippingadress till mig.. 😉

    Micke: http://mixxit.files.wordpress.com/2009/05/shutterstock_24758467.jpg

  • Steffen skriver:

    Dags å börja vinna på lotto tror jag. Bara takscoopet som förstör linjerna en aning men visst, den sitter ju där utav en bra anledning 🙂 Älskar när de gör sinnesjukt snygga breddningar i riktig timeattack-anda. Undra om man kan bredda RSKn lika elakt 😉

    Inte apelsiner, dock inte långt ifrån 😛
    http://memonkeygirl.files.wordpress.com/2009/09/evil-orange-2.jpg?w=600&h=400

  • Micke_J skriver:

    Haha, ni är för goa. Steffens mandariner fick mig le brett, BjörnE satte huvudet på spiken dock. Vart får man tag i schyssta apelsiner såhär dags dock? 🙁

  • Sir_Pierre skriver:

    nått konstigt med forumet.. min sida uppdaterades mit ti mitt skrivande och allt försvann

    kortfattat nu då.. Mugen tröttnade på väntan på en ny NSX ifrån honda och köpte alltså upp ritningarna ifrån Honda och byggde en HELT NY NSX ifrån grunden. från minsta lilla skruv,

    Bilen är numera körbar och det planeras att säljas ut till kunde givetvis.. med ett pris som är helt sjukt dyrt.

    Scoopet är ett absolut måste enligt mej på en NSX! jag ÄLSKAR swan neck.
    här är bilder ifrån mars månad , då hade bilen motor men var visst fortfarande inte körbar
    http://www.nihoncar.com/en/news-1039-Mugen+NSX+RR+Concept%E2%80%A6+The+Ultimate+Gallery.html

    ”The Mugen NSX RR is stretched to 177.95 inches (almost four inches more than the ’94-05 model), and widened by 5.5 inches and features a combination of carbon fiber and aluminum body panels. In addition to a set of upgrade brakes, GT-style body kit, wing, hood-scoop and diffusers, the 3.0-liter V6 has been swapped out in favor of a supercharged 2.4-liter V6 mated to a revised six-speed manual gearbox. Mugen hasn’t released any power figures, but informed speculation pegs output between 350 and 380 hp.

    While it’s highly-doubtful that Honda or Mugen will sell the NSX RR in the States, there’s a good chance that the tuning firm will acquire some low-mileage NSX-Rs in Japan to produce a limited run of the RR, similar to the NISMO R34 GT-R Z-Tune Nissan produced at the end of the Skyline’s production run. ”

  • Micke_J skriver:

    Surt att höra med tekniska strulet… Men men…

    Grym info, läste aldrig så ingående att de byggt om NSX från grunden? Mer att de byggt på en begagnad vilket var rätt givet. Det sjuka är väl att det finns ännu en Mugen som de provkört mot Mines nya GT-R med lyckade resultat? Man fattar ju inte vart dessa entusiaster för NSX gömmer sig, är mycket större i Japan än man tror. Men har Mclaren F1s grundare själv haft en och erkänt att det var en stor inspirationskälla så… 😉

  • Peter skriver:

    sjukt nice bil det där. du börjar bli mer o mer honda freak micke 😛
    när blir det en honda? hehe

  • Micke_J skriver:

    Vet inte Peter. En mörk hemlighet är att en gammal Civic TypR ligger högt som en trashig trackdaybil. Annars ser jag mest emot att ta in Nordens första FD2 la la la… 😀

  • Sir_Pierre skriver:

    FD2?

  • Peter skriver:

    hehe, det låter bra. vi håller tummarna

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (88 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (31 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Se en av våra demobilar

    GZON "20B POWERED THREE ROTOR" RX-7
    GZON ”20B POWERED THREE ROTOR” RX-7
    För att få den ultimata prestandan måste du hitta den ultimata motorn. Efter ett par års vila återkommer nu en välkänd bil inom FD3S-kretsar tillbaka p [...]

    Senaste bilarna i lager

    (SÅLD!) Toyota Aristo 2JZ-GTE VVTi 2003 Facelift (4-dörrars Supra)
    (SÅLD!) Toyota Aristo 2JZ-GTE VVTi 2003 Facelift (4-dörrars Supra)