Ridox vs Do-Luck på Supra + fredagens insisterade musikval:

28 januari 2011, 19:15

Har fortsatt slita på kontoret utan att faktiskt hinna med speciellt mycket av det jag hoppades på, mycket stress är det och det är bara ta det onda med allt det (otroligt) goda man också jobbar med!

 

Har iaf. äntligen strukturerat upp vad som är kvar i ”gamla” organisationen dvs. kompanjonskapet med Gzon; så vi kommer avsluta riktigt starkt med dessa projekt och sedan ”börja från noll” ihop = nya (bättre) tider att vänta. 🙂

 

Mer intressant för er istället:

Föll inpå ett roligt val att göra inför en Toyota Supra som vi ska göra i ordning här i garaget. Helt enkelt vilken front vi ska satsa på, nu struntar vi hur bilen ser ut och diskuterar enbart själva designen på dessa två:

 

Ridox:

 

 

Do-Luck:

 

 

Många tycker Do-luck är ”alltime-best” val på MKIV Supran, men de börjar ju bli väldigt vanliga? Men känns lite därför som Ridox snabbt blivit tvåa på tronen även fast de har en design som är snyggt strukturerad efter original.

 

Vad tycker ni? Får man höra lite sköna subjektiva åsikter då det är brådis med att bestämma sig? 🙂

 

Fundera på den saken så bjuder jag på fredagkvällens musiktips #1, och denna gång är det inget alternativt eller rock på menyn- utan en rätt skön låt jag snappade upp från filmen Wall Street 2: Money never sleeps.

 

Tog ett tag att hitta den dock, den är som många andra elektroniska låtor en remix av en klassisk låt. Om någon kan gissa den så är ni riktigt grymma, men hoppas det frustrerande klickandet att hitta den är värt det för er; kommentera gärna vad ni tyckte! 😉

 

httpv://www.youtube.com/watch?v=KQDI4JD0EX8

 

Mystisk och lika vacker video. Kommer funka lika bra att köra på i hörlurarna som en sväng på förfesten; önskar alla en trevlig fredagskväll…!



Kommentarer

8 kommentarer till “Ridox vs Do-Luck på Supra + fredagens insisterade musikval:”


  • Cim skriver:

    Do-Luck alla timmar på dygnet, årets alla dygn.

  • MA skriver:

    Ska ni köra på timeattack stuket eller bara något allmänt. Båda är fronterna är väl hyffsade men med en liten vinkel-harry och lite fiber hade man nog kunnat sätta en schysst snits på båda. Do-Luck fronten har för stort gap och Ridox har en snyggare cleanare look av dom två. My 5 cents…. 🙂

  • Micke_J skriver:

    Cim: Haha, säker på det? Ytterligare en bil med samma front som dig, dock vit?

    MA: Finns så mycket man skulle vilja att du ägnade dig åt, vi får väl se vad du kan göra med Robins (äkta) Do-luck front som kommer ner till dig snart. 😉

  • Cim skriver:

    Inte klagar Aston Martin ägare på andra Aston Martin ägare som har likadan front..

    Fronten i sig gör inte den stora skillnaden, för mig gör passform störst skillnad. Du kan gå världens fetaste front men om man inte passat in den rätt ja då kan det lika gärna vara.

    Kolla in passformen på min Supra, bland de bästa i Supra Sverige, utan tvekan.

  • Cim skriver:

    Btw, mitt kit är rakt igenom äkta 😉

  • sjunne skriver:

    do luck i alla sin glory…..men ridox fronten är snyggare…sry cim;)håller den samma passform är valet givet…finns alldeles för många supror med taskig passform

  • Robin A skriver:

    Jag va först med Ridox i sverige men tyckte inte riktigt om det, så bytte till det då ovanliga Do_luck (2st till i sverige)

    Ridoxen är riktigt snygg och passar bra till mjukare drag i valen på resterande plastdelar.

    Do lucken är mer optimalt om man är ute efter performance.
    1. Större gap fram, lika stot som dom flästa laddluft kylarna.
    2. Bättre placerade hål på sidorna.
    3. Ligger helt ”even” med framvagnsbryggan, vilket underlättar mycket om man ska använda sig av en splitter.
    4. aningens snyggare 🙂

    Dock tycker jag Do_lucken är lite väl vanlig, va därför jag gjorde min med cf drapering i mitten.
    Men även det syns i dag på flera supror.
    Men ingen har iaf ett Mini coper scoop mällan ögonen.

  • Micke_J skriver:

    Kul med blandad kompott, kanske blir en Do-luck enbart för att vi ska ta fram en del produkter just till den (Robins Phantom Supra). 😉

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (88 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (31 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Se en av våra demobilar

    MICKE_J "GRACEFUL 200MPH" Soarer -00
    MICKE_J ”GRACEFUL 200MPH” Soarer -00
    Varför bygger man om en bil från topp till tå, för att ändå suggestivt endast komma halvvägs av vad en mycket ädel biltillverkare gör på löpande [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo V300 Vertex edition (2JZ-GTE)
    Toyota Aristo V300 Vertex edition (2JZ-GTE)
    Mazda RX-7 Type-RB FD3S "Series 8"
    Mazda RX-7 Type-RB FD3S ”Series 8”
    (SÅLD!) Toyota Aristo 2JZ-GTE VVTi 2003 Facelift (4-dörrars Supra)
    (SÅLD!) Toyota Aristo 2JZ-GTE VVTi 2003 Facelift (4-dörrars Supra)