PÅ VÄG IN I LAGER: RX-7 -95 ”Time Attack” 500HK!

4 september 2009, 16:10

 

Låda och avgassystem
Block 13BRew byggd av Rotary Performance
– Streetportad/polerade kanaler
– Dowlad
– 3mm apex med solida hörntätningar
– Balanserad
– Fler små mods i motorn gjort av Blennow
– Ombyggt och portat insug
– Ombyggd oljepump till injektorerna
– Custom olje-catchtank/oljespridar-tank i polerad aluminium

Transmission
– ACT Extreme tryckplatta
– 6 puckad lamell
– Lättat svänghjul
– Shortshifter

Turbokit:
– Custom grenrör i syrafast rostfritt
– 2 x Kullagrade IHI turbos
– Custom 4″ downpipes med flexrör
– Custom frontmonterad IC, 150mm tjock
– Custom IC-rör i syrfast rostfritt
– 2 x Apexi luftfilter
– Blitz DD Dumpventil
– Greddy elbow

Soppasystem:
– 850cc i moddad originalrail för bättre flöde
– 1680cc i toppmatad rail
– 3 bars regulatorer
– Stålomspunnet överallt
– En matning per rail
– Dubbla soppafilter från Porsche GT3
– OEM-pump och Bosch 040-pump i tank

Tändning:
– HKS Twin Power
– Magnacor 10.5

Sprut:
– Apexi Power FC

Övrigt:
– SR Motorsports Full Pulley Kit
– Auminiumkyl
– Stålomspunnet till det mesta i motorrummet
– Ombyggt vattensystem med S4-termostathus
– Moddad kabelhärva där bara det viktigaste är kvar

Effekt och prestanda (ingående)
– 11,83s @ 183km/h på EDPS Emmaboda -08

– Bänkad till 496hk / 550Nm hos www.maxxtuning.se

Chassi:
– Tein Flex Coilovers
– Cusco 6p bur
– Custom fjäderbensstag bak
– Custom motorfästen
– Mazdaspeed Krängningshämmare fram
– SuperPro bussningar överallt
– Setrab servokyl
– 22mm spacers fram
– 32mm spacers bak
Fälgar, däck och bromsar
– 18″ OZ Classe-fälgar med borttagen polerad kant
– 245/40-18 Toyo Proxes R888 runt om

– K-Sport 8-kolvsok med 330mm skivor fram
– Carbotech XP8-belägg fram
– Custom bromskylning fram

– Slitzade och hålborrade skivor bak

– Stålomspunna bromslangar
– ATE bromsvätska

Interiör / Inredning
– Skålade glasfiberstolar
– Sparco P345-ratt
– TRS Nascar 4p-bälten
– Custom växelspaksknopp i aluminium
– Greddy Turbotimer
– MC-batteri i custom batterilåda
– PFC-controller
– Oljetemp
– Oljetryck
– Laddtryck
– Brandsläckare
– Huvudströmbrytare
– Lackad invändigt i Mazda Chaste White
– Cusco 6p-bur
Bilstereo och multimedia
Inget
Exteriör / Styling
– Omlackad i Mazda Chaste White
– FEED Style front
– FEED Style carbon carnards
– FEED Style front wings
– FEED Style rear fenders
– Custom kolfibersidokjolar
– Custom GT-vinge
– Custom undertray fram
– Custom luftintag i framlampan
– Aerocatch huvlås
– EVO-R Headlights
– 99-spec pos/blinkers fram
– 99-spec baklysen
– Tonade sidoblinkers
– Igenlagt för vinge
– Igenlagd antenn
– Igenlagda hål för reflexer, backljus och sidomarkering bak
– Tonad bakruta

 

Mer information följer inom kort, KONTAKTA OSS vid intresse redan nu!



Kommentarer

2 kommentarer till “PÅ VÄG IN I LAGER: RX-7 -95 ”Time Attack” 500HK!”


  • cimmy skriver:

    Riktigt råå rx-7a. Man blir litte sugen =)

  • lego skriver:

    du får sluta att ringa och frestas sådär Micke, nu blev man ju sjukt sugen. fast effekten jag har nu räcker nog några månader innan man tröttnar 😉

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (88 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (31 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Se en av våra demobilar

    MICKE_J "GRACEFUL 200MPH" Soarer -00
    MICKE_J ”GRACEFUL 200MPH” Soarer -00
    Varför bygger man om en bil från topp till tå, för att ändå suggestivt endast komma halvvägs av vad en mycket ädel biltillverkare gör på löpande [...]

    Senaste bilarna i lager

    (SÅLD!) Toyota Aristo 2JZ-GTE VVTi 2003 Facelift (4-dörrars Supra)
    (SÅLD!) Toyota Aristo 2JZ-GTE VVTi 2003 Facelift (4-dörrars Supra)