Vad händer…? Senaste nytt om våra Time Attack bilar, vem blir snabbast?!

31 juli 2010, 15:36

Efter ett par dagars tystnad hoppar bloggen fram igen. Denna gång med ett ordentligt tema kring Time Attack och några av våra demo/sponsrade RX-7, Skyline och Supra. Varit mycket snack och nu tar vi och stolt berätter lite om våra pjäser… 🙂

 

 

En sväng i Katrineholm för att välkomna Martin åter till verkstaden och assistera med ett panikjobb satte av rytmen lite för det sedvanliga bloggandet. Man saknar det snabbt dock, så oroa er inte- ni som gillar det man sporadiskt skriver då och då får som sagt nu ett litet inlägg om våra absoluta värstingars status… 😉

 

-Panikjobbet som det i dagarna handlade om var Erik från Finspångs Mazda RX-7 med Time-Attack inriktning. Varit många lyckosamma mil för bilen förutom dess eminenta körning på KINNEKULLE TIME ATTACK 2K10, men nu ville inte växellådan vara med och umgås med de 500+HK som den umgåtts med ett bra tag.

 

Vi fixade en bättre beg. låda omgående och nu är snart bilen ute och rullar igen. Den ska även få sällskap ute i Finspång av ett annat RX-7 monster från oss… 🙂

 

-Idag faktiskt; så kör Phantom Supran Superstage och Robin trevar sig fram lite. Han är inte alls så erfaren som t.ex. Gzon för denna typ av körning. Men har redan nu fått ner den på hyfsade 1.23 tider.

 

För en bakhjulsdriven gatbil med överladdning är nog detta fullt godkänt, men jag vet att han väldigt gärna vill slå våran TIME ATTACK SKYLINE som gjort 1.21,9 som bäst med ägaren Martin aka Gzon bakom ratten.

 

Tydligen dåligt med körtid, men jag lovar ett litet reportage under morgondagen på vad körningen gav för något. Som de flesta vet är bilen inställd för att köra Time Attack framförallt, men även lite mer knixig körning som just Superstage är backar man ju inte för ändå!

 

Johan Carlsson @ MAJOR BY SUPERIOR IMPORTS fortsätter med det senaste projektet i den lilla mekaniska verkstaden. Då vi har att göra med ett väldigt speciellt Nissan RB motorbygge så har vi legat ganska lågt med allt.

 

Motorn ska iaf in i en väldigt kär kund och vän till oss vid namn Oskar från Jönköping och hans fräna Skyline R32 med riktig låda och chassie.

 

Siktet är inställt på ett Time Attack @ Mantorp i slutet av Augusti. Hade det inte varit för den enorma djungel som bygga en redig RB-motor är så hade den redan nu gått ett par race. Men man ska ha tålamod när man ska bygga något av denna kaliber, enormt bildreportage är att vänta inom en vecka eller så…!

 

TIME ATTACK BNR34 SKYLINE ska vi göra en liten uppdatering om också när vi ändå är inne på det temat. Martin har haft fullt upp i garaget och bilen väntar hungrigt på sin nästa attack där det ska pillas in mycket godis från premium-tillverkarna CUSCO samt IKEYA FORMULA in i chassiet.

 

Om man ser på mycket av bilderna på den så går det inte missa att den kränger en hel del. Nu hoppas vi lite nya länkarmar och stag ska förbättra detta- samt att HKS chassiet ska ställas ännu hårdare. Ska vi behålla våran titel som Sveriges snabbaste Japanska gatbil eller inte måste man ligga i…!

 

 

Massa spännande bilar och vet att knivarna vässas i andra garage konkurrenter/entusiaster också äger. Bring it on! 😀

 

Så det ska bara, snacka på om vilka ni tror blir årets snabbaste bil inom Time Attack!



Kommentarer

31 kommentarer till “Vad händer…? Senaste nytt om våra Time Attack bilar, vem blir snabbast?!”


  • Cimmy skriver:

    Dax att ta tag i sjuan så att man är redo för Mantorp =D

  • Micke_J skriver:

    Det vet du Cimmy, finns med på checklistan över jobb vi ska hinna med innan dess- funkar fint på Mattias 550HK monster med den nya tändningen. Lets do this! 😀

  • Sir_Pierre skriver:

    Är så sjukt imponerad över Gzon´s Skyline och Gzon som förare allmänt

  • Micke_J skriver:

    Ja, han har hållt hårt i titeln och kört bra tider när det behövs som mest. Kommer bli en helt sanslös battle på Mantorp mellan honom och Robin!

  • Supramannen skriver:

    JRM jimmy har ju redan titel nu i japs träsket..!

    Hoppas ni alla kommer på Stacc träffen och mäter era krafter mot andra bilar än japs, är ju lite fart skillnad runt 5 sec..:)

    Strul i bloggen..?

  • Micke_J skriver:

    Pratat med Jimmy om hans tid. Tvivlar inte en sekund på varken den eller bilens kapacitet, men det loggades inte med driftbox och det officiella programmet som vi alla går efter. Vad säger du själv Rickard, ge en uppriktig syn på vad du anser om det. Imorgon kanske någon går ut med att ha klockat själv en 1.20 tid, ska det gälla eller går vi efter vad vi i gemenskapen har som norm för mätintrument…?

    Jimpa får sin chans att ta titeln utan några tvivel alls i slutet av månaden. Jag ser fram emot en tuff fight, den bilen går satans bra… 🙂

  • Supramannen skriver:

    Jag annser tiden är okey, en AIM laptimer är helt key i mina ögon och en ännu mer exakt än drift box, den enda nakdelen är att den inte har nån logg

  • Micke_J skriver:

    Jimpa får mer än gärna låna en DB av oss med rätt karta och allt. Bara ut och köra sen, vet att bilen är god för t.o.m. bättre tider. Ska bli roligt att se vem som är bäst när det gäller på Mantorp i slutet av månaden… Kommer du Rco?

  • Supramannen skriver:

    Jobbar på att komma, men vi får se om det blir av…Stacc träffen som är ljusår bättre är jag bokad på annars, och hoppas på att ni kommer dit

    GPS är bra men kan ge fel, en riktig motec logger med transponder visar mer riktigt eller AIM för den delen men skanr ju logg funktionen tråkigt nog

  • Micke_J skriver:

    Haha, det är tur att vi har högt i tak här och att folk är intelligenta nog att skilja folks infantila subjektiva åsikter från riktig fakta. Jag tror en träff (våra kunder) får köra gratis på Mantorp Park med massa körtid personligen lockar mer än den andra träffen. Inte ens jämförbart faktiskt.
    Du gör inte speciellt god reklam för grabbarna på det här sättet Rickard, speciellt inte när alla vet att det är lättåtkomliga Mantorp som gäller ifall man ska vara med i ”snacket”… 😉

    Hoppas du dyker upp, see you there.

  • Supramannen skriver:

    Eller så är det tvärt om micke, du bara försöker prata upp allt du har att göra med…menar när ska ni få fart på nått lsikom, så på strippen eller i JDM bilarna, ni är ju ljus år efter som det ser ut nu..:

    Ja visst är mantorp okey men jämför med en stacc träff där svegiest snabbaste och tuffaste bilar alltid hänger på är ju ljusår ifrån en jdm träff där mer talet ligger runt vartider runt 1,40 och är chippade japs bilar…:)

    Att du inte vet bättre på en driftbox och en äkta tranpsonder får jag lov och ta då du inte hängt med så länge och lär dig hela tiden..:) men så är fallet.. jag gillar ju själv driftboxen men den kan visa fel ibland om man inte har kolla på dropouts osv..

  • Supramannen skriver:

    Fan missade massa smile gubbar..:) dom kommer här nedan så du kan lägga in dom i mitt skoj inlägg

    🙂
    🙂
    🙂
    🙂

  • Micke_J skriver:

    Jadu Rickard, märks att du är lite zatzy-skadad. Här bland Superior-gänget så är vi ödmjuka och trevliga mot andra, smileys eller inte gör ingen skillnad om man ändå kan känna stanken av att någon inte gillar det vi gör- vilket är synd då du kan vara en färgglad prick ibland också…

    -Vi har för dåligt intresse för strippen, därför har vi ingen bil ens i tian. Jag gillar 402m men det gör inte våra kunder som prioriterar trackdays och dylikt. Så där är vi ”ljusår efter” även om 11.24 med en blytung Soarer eller 11.55 med Time Attack Skylinen förmodligen står sig rätt bra för att vara halvhjärtade satsningar eller mot andra helt icke ändamåls-enliga bilar. 🙂

    -Vem pratar upp saker egentligen? ”Sveriges tuffaste och snabbaste bilar”? Det avgör väl ändå publiken som i detta land har väldigt bred smak, det övriga stavas presterade tider. Kom gärna med fakta till hur du tycker Skylinen och Phantom Supran är ljusår efter alla andra. Dina vänner på STACC är hjärtligt välkomna att ligga ”ljusår” före dessa två bilar på Mantorp come August 28th… 😉

    -Vet inte om du talar med dig själv ang. loggern. Du får läsa mitt tidigare svar till dig där. Har man en norm spelar det ingen roll om NASA så utvecklat teknologin, i slutändan är det bara ”word of mouth” som det styrks av då logg inte finns. Redan sagt att jag inte tvivlar på Jimpa, men du får nog ta och hålla med om att det är svårt att snacka ”officiella” tider när man bara har det att gå på. 28 Aug är alla välkomna att lägga bud som Sveriges snabbaste, vi lånar gärna ut en DB! 🙂

    Det är väl bra att jag lär mig för varje dag, och iaf drar ett litet strå till stacken när det gäller att bygga intresse kring bankörning (med Japanska bilar som preferens). Du har ju detta år bevisat för alla att du inte behöver lära dig något mer baserat på alla prestationer du åstadkommit (räkna gärna upp dom, helst samtliga av ”dina” tider på trackdays under säsong 2K10 = zero). Antar att det är därför du lägger fokus på att snacka ner allt man gör, du är liiite bättre än oss andra helt enkelt! 😛

  • Supramannen skriver:

    Som du vet så varför ska jag ens kör 2010 när dom flesta redan är 5 sec efter, är liskom dö fött att tävla mot sig själv.. det där med att JDM bilar ska ha en egen klass är ju bara för löjligt.. snabbaste time attack bilen är väl det som gäller och då pratar vi tak bilar och fabriks tillverkade bilar..

    Vad har ni fär tider själva att räckna upp i år på Mantorp, ha rni varit nere och nosat på låga 1,20..? eller..?..i det fallet så kan man ju jämföra rakt av då det va samma förare samma dag som körde och då blev det väl runt 4 sec om jag minns rätt..= ljusår

    Ja vi får se om jag kommer ut i år med min och jag känner nån motivation att åka snabbare än mig själv liksom

    Som du är bättre med smile gubbarna och dryg eftersmak du är lika god kålsupare du med ska du se..:)

    Angånde stacc träffen hoppas jag ni eller några från er kommer istället för att åka på skyddade jdm träffar hela tiden, då dom snabbaste bilar är av ett helt annat märke för tillfället

    Hoppas vi verkligen ses på mantorp så får vi se vem eller vad som är snabbast på denna träff

  • Micke_J skriver:

    No sweat Rickard, jag menar inget illa och tror de flesta som följer diskussionen är beredda att hålla med. Lite svårt dock när du har dina favoriter och inte vill ge ett uns kredds till någon annan. Jajamen, om du räknar Alx tid i din maxxade GT2 från förra året så är vi ljusår efter (3 sec). Känner dig såpass bra att jag vet hur din mentalitet är, dvs vinna eller försvinna- och respekterar det. Hade valt dig i första rundan om det varit brännboll! 😀

    Men tro det eller ej, jag försöker åstadkomma mer än så. Det skrämmer bara iväg folk att vara för driven att jämt vara snabbast. Tror mer på ett koncept där alla känner att de har en chans i respektive klass. Du sa det ju själv; ”tävla mot sig själv”.

    Enda sättet att vi tillslut inte ska sitta ensamma i sandlådan är att ”bjuda tillbaka” och skapa intresse samt leda utvecklingen i entusiastträsket. Jag skyddar inte Japsar på något sätt, men jobbar med det precis som du håller hårt om Porsche. Alla är dock välkomna att ge sitt bidrag till diskussionen i ”snabbaste gatbil i Sverige på bana” eller vad man ska kalla det. Må så vara en Corvette, Porsche/BMW eller Japs. I like ’em all. 🙂

    Puss o Kram på dig, passa dig på Mantorp då det kommer vara mycket Superior Syd kameror på plats = risken för en intervju face 2 face med mig finns, hehe.

    PS. STACC ska jag precis höra av mig till då Andreas vänligt nog bjöd in oss. Vi får se, jag har alltid varit superintresserad av deras träffar och rekommenderar alltid folk att åka dit till skillnad från dig omvänt gentemot oss.

  • Supramannen skriver:

    Nu läser du in lite egna påstånden

    Jag har aldrig sagt att JDM face of är dåligt, men att jämföra det mot en stacc träff tycker jag är dumt då stac är så mycket mer och där träffas dom snabbaste bilarna i landet som kör time attack, allt från porsche,ultimor,evos corvette osv….

    Min gt2a va långt ifrån maxad… full skin och alcantar iredning, med vanlig porsche stolar och ac och allt sånt kvar… en läpp och en annan vinge sen att den va tuff i väghällingen håller jag med om…men maxad långt ifrån… mitt nya bygge kommer bli maxat..vägde den igår och den vägde 1105kg med 600hk och 800nm med full seq låda..det komemr bli snabbt på r däck tror jag..:)

  • Micke_J skriver:

    Du talar sällan positivt om det, och återigen är ju jämförelserna mindre smickrande. Nog om det, du får ta konstruktiv kritik när det gäller att du är dålig på att ge beröm när det handlar om andra än dina personliga favoriter. En sak är säker, bortsett från ditt tugg om ”snabbast/tuffast” hit och dit så finns inte mycket mer att hitta förutom att många fina/dyrare bilar åker på deras träffar, no hard feelings- men i verkligheten är budget också sånt som väger in i diskussionen för helheten i benämningen ”snabb gatbil”.

    Därför man punktar rätt snabbt när du vill kalla en Porsche GT2 för en ”enkel Porsche”. Jag tror de tyska ingenjörerna och marknadsförings-avdelningen som utvecklade den inte skulle hålla med dig speciellt mycket. Finns ingen Japs med lika mycket kompromisslöst godis från fabrik som en GT2, säg gärna emot… 😉

    Låter lovande med din bil, se till att få ut den från forumen och ut på gatan nu bara. Reggad och besiktad va? Eller ska den gå Modsport/Gatebil Extreme bara? 🙂

  • Supramannen skriver:

    Sen när spelar reggat roll för nån av dom snabbaste i time attack..jag bygger enligt dom engelska och japanska time attack regler och då är min fullt godkänd i värsta klassen..

    Jag trodde man tävla om den snabbaste tiden runt bana inte som i supra klubben då man måste ha svart supra som ska va 6 växlad helst ombyggd från felstyd mm,mm,mm för att ha rekord.. snabbaste supra i landet är vår just för tillfället

    En 996 gt2 är inte en dyr bil långre, den finns från 700k som vilen dyrare r34 gtr som helst och nya skylinen sen att dom byggt en bil somman kan köra hela tiden utan att behöva oroa sig för v låds olja osv säger mer om porsche än om nissan

    JDM face off är väl inget som ha rmed superior att göra eller, det är väl supra klubben som har en liten träff då dom bjudit in andra bilar med eller..?

    Tycker du dömer stacc träffar helt felaktig om vad det är för bilar och folk innan du ens vart med på en, ta med dig phantomen nu och kom så kan vi dra ett par drinkar ihop efter jag kört upp dig på läktaren..:)

  • Micke_J skriver:

    Hahaha, du måste druckit ett glas vin innan detta inlägg. Efterlyser mer sånt! Jag bjuder gärna på ett helrör en vacker dag, vi får se när det blir. Köra skjortan av mig gör de flesta, men inte de bilar som man står bakom med mitt varumärke (ifall man inte har en schweindyr Porsche som trailats med sjuka massa downforcegodis etc då, hehe ;)).

    PS. Reggat eller inte debatten skiter jag personligen i. Men klart det är ett plus i kanten att ha lyckats med det också? Drömmen vore att sätta dig på plats med ett bygge likt Valtonens fast 2JZl. Får du drömma så får jag… 😉

  • Sir_Pierre skriver:

    Innan jag läser hela detta tramset så vill jag bara säga att vi ”vanliga” anser att rattkryckskörning är noll intressant och att Mantorp är den bästa banan att jämnföra tider på. Inte alls för att den är bra eller varierande osv osv,. utan för att det är den banan det är flest event, flest körningar på och som är mycket lättare och billigare att åka till än t.e.x Gotland ring.

    Vi vill gärna köra ofta och billigt.

    brb med fler åsikter , Om jag nu orkar läsa allt

  • Sir_Pierre skriver:

    Ok, då fortsätter vi..

    döfött att köra när man e 5sek snabbare än alla andra.

    Vill du inte fortsätta förbättra både dej själv som förare och din bil? är det inte det som är huvudsaken egentligen att hela tiden förbättras? Visst du är snabb, Men inte oövervinnlig. Vore det inte roligare att efter säsongen kunna säga kanske att du ev är 6sek snabbare än alla andra??

    Allt utvecklas med tiden, Tror du att när JDM tramset kommit i kapp dej och du har stått stilla några säsonger att du bara ska komma ut på banan igen och förbättra dej ytterligare 5 sek efter ha tagit en paus på några säsonger?

    Och precis som nämns så ska man vara RIKTIGT hård så ska man ha MINST en slags logger, en och samma förare under exakt samma förhållande med väder osv om man nu ska jämnföra.

    Är grymt stolt och imponerad över min vän Micke som fortfarande kan hålla god min, Outstanding. Visst ödmjukhet är inte nått för alla.. Men respekt och vänner borde vara.

    Svarar lite på måfå som ni märker

    Vi vanliga dödliga vill bara ha kul på bana.. förbättra oss själva , lära känna bilen, veta vad vi behöver förbättra med bilen osv. njuta och ha kul helt enkelt.

    Och även om jag vore världens snabbaste förare med världens snabbaste bil, så hoppas jag VERKLIGEN att jag hade fortsatt tycka samma sak, Iallafall att det är kul bakom ratten, banträffar med vänner, njuta av sin bil och sitt arbete helt enkelt.

    Jag precis som 90% av folket (Volvoragagre räknas inte) tycker om alla slags bilar, oavsett vilket land dom kommer ifrån, byggs i, eller ägs utav.

    Jag är t.o.m så konstig att jag gillar stora lyxbilar också och inte bara sportbilar.

    och diskriminering är fel på alla sätt och vis, MEN det är lite extra kul med en träff där det bara är likasinnade människor, Bara Supra grabbar, Eller bara japs.

    men det tråkiga är att dom andra då oftast känner sej utanför bara och att träffar för tyska bilar inte alls är samma sak, Har varit på flertal Porsche och Mercedesträffar och det går inte att jämnföra med en japseträff. Det är olika världar tro det eller ej.

    Och därför gillade jag förut gatebil bättre än japmeet, För jag vill se Porschar, Ferraris, Corvetter osv osv på banan också, Och har personligen alltid haft Porsche bilar som måttstock för min egna japsebil.

    Och som nämnt så när det gäller event som STACC osv så skrämmer det oss vanliga dödliga, vi/jag tror att 1 jag hade blivit utskrattad på ett sånt event eftersom alla är så seriösa och snabba, 2 att folk är helsponsrade eller stenrika och skiter i sin körstil eller bilar (Som på gatebil!) 3 för bristen på den sociala biten, Nu säger jag absolut inte att hela STACCe gänget är otrevliga eller liknande. absolut inte. Men jag skulle aldrig byta det mot en träff med Superior familjen. Om det så är på ringen eller på nått tramsigt streetrace.

    Och det här med reggat eller inte är tyvärr enbart för att ha fler att jämnföra sej med. Vi vanliga människor måste tyvärr tänka på att vår bil ska gå igenom en bilbesiktning eftersom vi måste köra vår egna bil till och från banor, Vi har varken trailers eller släp och extrabil.

    Hade jag kunnat gå nuts och inte bry mej om att kunna ta ut min bil för att köra och äta glass på söndagar 😉 så hade den varit VÄLDIGT annorlunda idag.
    Sen att bilprovning är olika hård eller olika dyr att muta runt om i landet är tyvärr en annan femma.

    Att du säger att en 996 Porsche inte är dyr längre visar ännu tydligare av vad jag försökt få fram ovan, vi lever i helt olika världar, Och ja jag håller me dej om att det e grymt mycket skönare att köpa en bil där man bara behöver tanka,serva och byta däck än att behöva projektera för minsta lilla grej som det ofta är på en japsebil.

    Men varför jag valde en Nissan istället för en Porsche , trots att jag älskar Porsche var för att det e svindyrt att trimma och personlifiera En Porsche och att utbudet inte är lika stort som med en japsebil.. Men det är ett helt annat ämne.

    Bankörning för alla, Så ofta som möjligt, så billigt som möjligt och så snabbt som möjligt.. och i den ordningen.

    Det är bara en tanke från en vanlig person med en inte snabb men rolig bil.

  • Robin A skriver:

    Vad får du allt ifrån Rickard ?
    ”man måste ha svart supra som ska va 6 växlad helst ombyggd från felstyd mm,mm,mm för att ha rekord”
    Antingen så hittar du bara på eller så läser du lika dåligt som du/jag skriver….

    Sen har ni BARA snabbast supra rakt fram. JAG har särklass snabbast supra på både bana och superstage 😉

  • Micke_J skriver:

    Jag tycker Pierre säger det allra mest objektivt och med lagom distans också. Tycker inte det ska vara ”vinn eller försvinn” mentalitet över allting, även om lirare som jag och Rickard SJÄLVKLART måste vara de som försöker leda utvecklingen. Men längs med den vägen tror jag inte alls på att trycka ner andra eller snacka upp sig själv, vet mycket väl hur folk ogillar vårat sätt här i ”vårat bo”- men det är nog bara att vi (och jag) har sjukt roligt med det vi gör som kan ge ett intryck av det? Kan släppa allt och faktiskt applådera SMR, STACC och alla andra som bidrar till att öka intresset för bilåka i Sverige även om det inte alls gynnar mig kortsiktigt överhuvudtaget?

    Robin: Helt korrekt, tror du haft det i över ett år nu utan att det känts nödvändigt att säga det. Förstår inte varför du kör i år ens då ingen är i närheten av dig sedan dess heller… 😛

  • Robin A skriver:

    Fan det har du rätt i Micke, får nog ställa av nu tills någon är nära iaf 😉
    Eller så kör jag för att jag tycker det är så jävla kul helt änkelt.

  • Micke_J skriver:

    …och inte nöja sig med att vara en stor fisk i en liten skål. 🙂

  • Supramannen skriver:

    Ja det stämmer robin du har den snabaste supran på bana och ss, tumme upp för det.. men jag vill se dig mycket snabbare för det finns så mycket mer att ge..så ös på..hoppas du kommer på stacc träffen som sagt så kan vi alla snacka och lära oss massa av varandra

  • Supramannen skriver:

    Till pierre

    Du har så grymt fel angånde stacc och folket som är med, det finns vilvosra värda 5000kr och bilar värda 5 millar det är en salig blandning så det inlägg gå så fet bort helt taget ur luften och en stor ljuga helt enklet..har du ens varit på en stacc träff ens..?

    Varför Robin kör är väl för att han har långt kvar att vandra micke, men visst ska man jämföra sig mot suprorn så är det ingen ide att köra mer..:) men jag tror robin är smartare än så och vill bli snabbare än andra bilmärken

  • Micke_J skriver:

    Tror Pierre bara skrev sin ”honest opinion” om hur han uppfattar STACC, de har inte profilerat sig annorlunda om man ser deras filmer och hemsidor etc. Jag vet att de knappast är en rikemansklubb, men gör man bara reklam med Porsche/Lambo/Ferrari i fokus blir väl intrycket lite så…?

    Jajamen, Robin jagar stenhårt för att slå våran Skyline och det är där ribban ska ligga. Vem vet, nästa år kanske man vågar hoppas på att slå din GT2. Men då är ju du där med ditt nya monster (?). Känns som vi kommer sitta i samma träsk ett bra tag och jaga, ser fram emot det även om man inte är snabbast- men helt klart bland de snabbaste! 🙂

  • Supramannen skriver:

    Ja visst kanske det är han uppfattningen men den är tagen ur luften, och på samma sätt sista supra träffen va väl von brun där med ett par bilar, ska man klassa SCS som en rikemans klubb nu och ta fram bilder på dom ferra,lambo och porsche som va med…skulle inte tro det..samma skit åsikt alltså

    Stacc är ett gäng med helt vanliga killar som åkte, nissan 350, evo och 300gt innan som nu har porsche.. finns porsche fron 10 000kr och upp så det säger inget alls..

    Döm inte katten efter håret, och ännu mindre när man sitter i samma båt

  • Sir_Pierre skriver:

    Ljuga? Nu vet jag inte om du har nån google translate igång eller vad, För jag försökte verkligen få fram att det är den BILDEN vi har av det och det vi TROR om STACC träffen.
    Ne jag har tyvärr inte varit på nått STACC event, men det har enbart varit för saker o ting har strulat till sej med bilen i sista sek. Så jag är inte ”rädd” för några event,

  • Supramannen skriver:

    Då är det en felaktig bild DU har inte några andra än så, aldrig hört nått likande faktiskt, åk på en träff så kommer du se att DU och NI hade helt fel ska du se

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (88 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (31 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Se en av våra demobilar

    MICKE_J "GRACEFUL 200MPH" Soarer -00
    MICKE_J ”GRACEFUL 200MPH” Soarer -00
    Varför bygger man om en bil från topp till tå, för att ändå suggestivt endast komma halvvägs av vad en mycket ädel biltillverkare gör på löpande [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo V300 Vertex edition (2JZ-GTE)
    Toyota Aristo V300 Vertex edition (2JZ-GTE)
    Mazda RX-7 Type-RB FD3S "Series 8"
    Mazda RX-7 Type-RB FD3S ”Series 8”
    (SÅLD!) Toyota Aristo 2JZ-GTE VVTi 2003 Facelift (4-dörrars Supra)
    (SÅLD!) Toyota Aristo 2JZ-GTE VVTi 2003 Facelift (4-dörrars Supra)